Όντας η τέταρτη συνεργασία των Kim Sung-soo και Jung Woo-sung, μετά τα Beat (1997), City of The Rising Sun (1999) και Musa The Warrior (2001) και συμπεριλαμβάνοντας την αφρόκρεμα του κορεάτικου κινηματογράφου, το Asura: The City of Madness ήταν ένα από τα πιο αναμενόμενα φιλμ του 2016.
Σε αντίθεση όμως με τον κανόνα που θέλει τις ταινίες που διαφημίζονται πολύ να μην είναι και τόσο ποιοτικές, αυτή τη φορά, ο ντόρος αποδείχτηκε δικαιολογημένος
Ο Han Do-kyung είναι ένας διεφθαρμένος αστυνομικός, ο οποίος στην πραγματικότητα δουλεύει για τον δήμαρχο της πόλης Annam, Park Sung-bae, ώστε να μπορεί να πληρώνει τα νοσήλια της γυναίκας του, που έχει διαγνωστεί με καρκίνο στο τελικό στάδιο.
Ο Park θέλει να προωθήσει ένα πρόγραμμα εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο θα μετατρέψει τις παράγκες της πόλης σε μοντέρνες κατοικίες, δίνοντας του παράλληλα την ευκαιρία να κερδίσει πολλά χρήματα.
Για να πετύχει τον σκοπό του, είναι διατεθειμένος να φτάσει στα άκρα, χρησιμοποιώντας τον Han για τις «βρώμικες» δουλειές του.
Ο Εισαγγελέας της Περιφέρειας όμως γνωρίζει για το σχέδιο του Park και έχει ανακαλύψει έναν μάρτυρα που είναι έτοιμος να καταθέσει εναντίον του.
Αναμενόμενα, ο Park αναθέτει στον Han να «τακτοποιήσει» τον μάρτυρα, σε μια σειρά γεγονότων που καταλήγει, όμως, με έναν συνάδερφο αστυνομικό νεκρό και τον Junkie, έναν ναρκομανή που βοήθησε τον Han, να βρίσκεται κατηγορούμενος για φόνο.
Και ενώ ο Han είναι έτοιμος να παραιτηθεί από την αστυνομία και να δουλέψει ανοιχτά για τον Park, τον πλησιάζουν οι Εσωτερικές Υποθέσεις της αστυνομίας, με επικεφαλείς τον ειδικό ανακριτή Kim Cha-in και τον αρχηγό της ομάδας έρευνας, Do Chang-hak.
Αυτοί του παρουσιάζουν στοιχεία για τις παρανομίες που έχει διαπράξει και τον αναγκάζουν να στραφεί ενάντια στον δήμαρχο.
Εκείνος, μην έχοντας άλλη επιλογή, αποσύρει την παραίτησή του και αποφασίζει να εγκαταλείψει τον Park.
Για να σιγουρευτεί, πείθει τον καλύτερό του φίλο, Moon Sun-mo, να πάρει την θέση του.
Ο Kim Sung-soo σκηνοθετεί και γράφει ένα πολύ σκοτεινό φιλμ που βασίζεται στους χαρακτήρες του, κανένας εκ των οποίων δεν είναι καλός ή συμπαθής.
Ο Han μπορεί να έχει οδηγηθεί σε αυτήν την ζωή λόγω της υγείας της συζύγου του, αλλά δεν δείχνει ίχνος μετάνοιας όταν εκτελεί τις απεχθείς εντολές του Park.
Το γεγονός πως παρασύρει τον καλύτερό του φίλο ώστε να πάρει τη θέση του, τον κάνει ακόμα πιο ποταπό, ακόμα κι αν ουσιαστικά είναι το θύμα μια διαμάχης ανάμεσα σε δυνάμεις μεγαλύτερες από αυτόν.
Ο Δήμαρχος Park είναι διεφθαρμένος ως το κόκαλο, ένας πραγματικός γκάνγκστερ, που όχι μόνο έχει διασυνδέσεις με τον υπόκοσμο, αλλά ενεργεί και ως ο αρχηγός ενός εγκληματικού συνδικάτου.
Το γεγονός πως έχει εκλεχθεί στην θέση του δείχνει τόσο την δύναμή του όσο και την παρακμή της πόλης.
Ο Ειδικός Ανακριτής Kim και ο Do Chang-hak, ο οποίος ενεργεί ως το πρωτοπαλίκαρό του, μπορεί να έχουν τον νόμο με το μέρος τους, αλλά είναι διατεθειμένοι να φτάσουν τόσο μακριά για να συλλάβουν τον Park, που καταλήγουν να δρουν σαν εγκληματίες και οι ίδιοι.
Ο Moon Sun-mo μπορεί να έπεσε θύμα του Han, αλλά μόλις συνειδητοποιεί τα χρήματα και την εξουσία της θέσης, μετατρέπεται και αυτός σε έναν αδίστακτο εγκληματία.
Τα παιχνίδια εξουσίας ανάμεσα στους παραπάνω χαρακτήρες, μαζί με τις συνεχείς αλλαγές των συμμαχιών και της πρωτοκαθεδρίας, αποτελούν την ραχοκοκκαλιά ενός περίτεχνου σεναρίου, το οποίο ολοκληρώνεται με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο στο τελευταίο κομμάτι του φιλμ.
Επιπλέον, ο Kim παρουσιάζει ένα καθαρό μήνυμα για την διαφθορά, η οποία, σύμφωνα με αυτόν, αγγίζει όλες τις εκφάνσεις τις κορεάτικης κοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων της δικαιοσύνης και της πολιτικής.
Εφόσον το φιλμ βασίζεται, σε μεγάλο βαθμό, στους χαρακτήρες του, οι ερμηνείες παίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο (sic).
O Jung Woo-sung (The Good The Bad The Weird) είναι εκπληκτικός ως ντετέκτιβ Han, καθώς παρουσιάζει έναν χαρακτήρα που εκρήγνυται κάτω από την πίεση που δέχεται από κάθε κομμάτι της ζωής του.
Το γεγονός πως ένας ηθοποιός που συχνά υποδύεται τον ρόλο του «εραστή», καταστρέφει εντελώς το προφίλ του, αποτέλεσε μια τολμηρή κίνηση εκ μέρους του, αλλά απέδωσε τα μέγιστα τελικώς.
Ο Hwang Jun-min (New World) ως Δήμαρχος Park κλέβει την παράσταση για μία φορά ακόμα, αυτή τη φορά στο ρόλο του «κακού», με μια απόδοση που συγκρίνεται με την αντίστοιχη του Robert De Niro στις γκαγκστερικές του ταινίες.
Ο Kwak Do-won είναι επίσης εξαιρετικός στον ρόλο του «νόμιμου εγκληματία», με την απόδοσή του στην τελευταία ακολουθία να είναι το ζενίθ της απόδοσής τους.
Οι φτωχογειτονιές της πόλης λειτουργούν εξαίσια ως σκηνικό της ιστορίας, με τους στενούς δρόμους και τα μισοκατεστραμένα σπίτια να αντικατοπτρίζουν τον ψυχισμό των χαρακτήρων.
Η βία και το αίμα είναι παντού, και δεν φαίνεται να υπάρχει σωτηρία για κανέναν που έχει πιαστεί στον ιστό τους.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ταινία περιλαμβάνει πολλές και εντυπωσιακές σκηνές δράσης, με τις βιαιοπραγίες και τους φόνους να είναι σχεδόν συνεχείς.
Η καταδίωξη στην βροχή και το τελευταίο σκέλος, το οποίο κατέχει ένα μεγάλο κομμάτι της διάρκειας του φιλμ, είναι αυτές που ξεχωρίζουν.
Τεχνικά το «Asura» είναι αριστουργηματικό, με την φωτογραφία του Lee Mo-gae να παρουσιάζει περίτεχνες εικόνες που συνδυάζουν την ομορφιά με την παρακμή ενώ μια σειρά από πανοραμικές λείψεις της πόλης ξεχωρίζουν.
Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στο μοντάζ, με τους Kim Jae-Bum και Kim Sang-beom να διατηρούν τον γρήγορο ρυθμό της ταινίας και μια αίσθηση κλειστοφοβίας, που πηγάζει από την κατάσταση του Han και το πλαίσιο της πόλης.
Η μουσική του Lee Jae-jin, η οποία περιλαμβάνει αρκετά μπλουζ, αποτελεί ακόμα ένα από τα πλεονεκτήματα της παραγωγής.
Το Asura: City of Madness είναι ένα πραγματικό αριστούργημα, μια ταινία που αποδίδει σε όλα τα μέτωπα και μία από τις καλύτερες γκαγκστερικές ταινίες όλων των εποχών.
Παναγιώτης Κοτζαθανάσης.