• Latest News

    Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου 2016

    Υποψηφιότητες Oscar 2016: Ποιους ξέχασαν και ποιοι θα το πάρουν


    Η Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών παρουσίασε τις υποψηφιότητες για την 88η ετήσια Απονομή των βραβείων Όσκαρ και ήδη η συζήτηση που ξεκίνησε στα ιντερνέτια αφορά αυτούς που ξεχάστηκαν από την Ακαδημία, αλλά φυσικά και τους μεγάλους ικανοποιημένους που αναγνωρίστηκε η δουλειά τους.

    Ας δούμε κι εμείς τις υποψηφιότητες με μια άλλη ματιά, όπως κάθε χρόνο στο FilmBoy.

    Ο σπουδαίος σκηνοθέτης Alejandro González Inarritu κέρδισε πολλαπλά βραβεία Όσκαρ για τη σκοτεινή κωμωδία του, Birdman πέρυσι, και τώρα το τελευταίο του έργο The Revenant (το οποίο έγραψε και σκηνοθέτησε ο ίδιος) εξασφάλισε συνολικά δώδεκα υποψηφιότητες κάνοντας το το μεγάλο φαβορί της βραδιάς.

    Επίσης και οι πρωταγωνιστές Leonardo DiCaprio και Tom Hardy, καθώς και ολόκληρη η ομάδα παραγωγής, συμπεριλαμβανομένου της Φωτογραφίας (Emmanuel Lubezki, ο οποίος πήρε το δεύτερο Όσκαρ του μόλις τον περασμένο χρόνο για το Birdman). 

    Γι’αυτό, αλλά και γιατί κέρδισε το βραβείο Καλύτερου Δράματος, Σκηνοθεσίας και Ανδρικού Ρόλου στις Χρυσές Σφαίρες πριν λίγες μέρες, είναι εύκολο να ξεχωρίσεις το The Revenant ως σημαντικό φαβορί για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

    Και μπορεί το Mad Max: Fury Road να πήρε μόνο δύο λιγότερες υποψηφιότητες, αλλά γενικά φαίνεται λιγότερο πιθανό να φύγει με τις κορυφαίες διακρίσεις στα βραβεία της Ακαδημίας.

    Υπάρχει μια σαφής τάση στην Ακαδημία τα τελευταία χρόνια να κερδίζει μια ταινία 4-5 τεχνικά βραβεία (φωτογραφία, μοντάζ, ήχος, κοστούμια, εφέ κλπ), αλλά το μεγάλο βραβείο της Καλύτερης Ταινίας να πηγαίνει σε άλλη, συνήθως δράμα.

    Θυμηθείτε πέρυσι το The Grand Budapest Hotel, πρόπερσι το Gravity και πριν τρία χρόνια το Life of Pi (αν και τα δυο τελευταία το τσίμπησαν το Σκηνοθεσίας).
    Το Mad Max: Fury Road φαίνεται προορισμένο να χαράξει παρόμοια πορεία, κι ας απογοητεύσει τους πολλούς θεατές που το αγάπησαν.



    Για τους ίδιους λόγους, ο George Miller έχει καλές πιθανότητες να κερδίσει το Βραβείο Σκηνοθεσίας, αλλά για το Καλύτερης Ταινίας, το Spotlight το έχουν περισσότερο ικανό να κοντράρει το The Revenant, από ότι το Mad Max.

    Μην εκπλαγείτε όμως αν κανέναν Room (οι επιδόσεις της Brie Larson έχουν κερδίσει τη προσοχή της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπομπών στην Αμερική) ή ακόμα και το The Martian μπει σφήνα και πάρει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, ειδικά αν μοιραστούν οι ψήφοι μεταξύ Revenant και Mad Max.

    Ωστόσο, με την έλλειψη του Ridley Scott από τις υποψηφιότητες Καλύτερης Σκηνοθεσίας για το Martian, δεν το βλέπω και πολύ δυνατό για να κλέψει το Καλύτερης Ταινίας (παρόλο που πήρε τη Χρυσή Σφαίρα …Καλύτερης Κωμωδίας / Μιούζικαλ).

    Θα μου πείτε, το The Martian πήρε επτά υποψηφιότητες για Όσκαρ, περισσότερες από το Spotlight ή το Room
    Ναι, αλλά πολλά από αυτά αφορούν τεχνικούς τομείς (οπτικά εφέ, μοντάζ ήχου), οπότε ίσως να είναι κύριος ανταγωνιστής του Mad Max: Fury Road σε αυτά.

    Τα Spotlight και Room μπορούν με τη σειρά τους, να κερδίσουν στο σενάριο (αρκεί να μην ‘φαγωθούν’ μεταξύ τους στις ψήφους), ενώ η Larson παραμένει φαβορί για να κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ηθοποιού. 

    Όπως φαίνεται, η Ακαδημία θα μοιράσει τα Όσκαρ κυρίως μεταξύ Fury Road, The Revenant, The Martian, Room και Spotlight, για να είναι όλοι ευχαριστημένοι.

    Όλοι;
    Προφανώς, τα Brooklyn, The Big Short και Bridge of Spies θα μείνουν με τη χαρά της υποψηφιότητας.



    ΠΟΙΟΥΣ ΞΕΧΑΣΑΝ

    Όπως υποδηλώνει το hashtag που άνοιξε στο Twitter, #OscarsSoWhite (…), δεν πέρασε απαρατήρητο το γεγονός ότι η Ακαδημία αγνόησε σε μεγάλο βαθμό τους μαύρους ηθοποιούς, αλλά και σκηνοθέτες.

    Σπουδαίες ερμηνείες όπως του Idris Elba στο Beasts of No Nation, του Will Smith στο Concussion, του Samuel L. Jackson στο Hateful Eight και του Michael B. Jordan στο Creed αγνοήθηκαν παντελώς.

    Ειδικά για το Creed, ο λευκός Stallone πήρε υποψηφιότητα για Δεύτερο Ανδρικό, αλλά ο σκηνοθέτης Ryan Coogler και ο πρωταγωνιστής B. Jordan (όλοι μαύροι), δεν πήραν τίποτα.

    Ομοίως, το ευρέως αποδεκτό Straight Outta Compton επιβραβεύτηκε με μια υποψηφιότητα Σεναρίου και μόνο.

    Μια έκπληξη αποτέλεσε η απουσία του Carol από το Καλύτερης Ταινίας.
    Με έξι συνολικά υποψηφιότητες – ανάμεσα τους Καλύτερου Α’ και Β’ Γυναικείου και Σεναρίου – θα μπορούσε κάλλιστα να μπει στην οκτάδα της Καλύτερης Ταινίας (ή να γίνουν εννιά).

    Όσο για τα Steve Jobs και Danish Girl, που θεωρήθηκαν πιθανά υποψήφια Καλύτερης Ταινίας προτού καν βγουν στις αίθουσες – λόγω κυρίως των βιογραφικών του cast και της συμπάθειας της Ακαδημίας σε αυτούς που βρίσκονται πίσω από τις κάμερες, τον σεναριογράφο Aaron Sorkin και το σκηνοθέτη Tom Hooper) – την πάτησαν.
    Πήραν μόνο υποψηφιότητες για τους ρόλους και τέλος.

    Όσο για το Star Wars: Episode VII – The Force Awakens, δεν είχε ποτέ μεγάλες πιθανότητες να εξασφαλίσει υποψηφιότητα Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, παρά τον συνδυασμό της εμπορικής επιτυχίας και της ευρείας αναγνώρισης των κριτικών.

    Και να πεις πως δεν είχαν χώρο;
    Για άλλη μια χρονιά, η Ακαδημία πρότεινε λιγότερες από δέκα ταινίες για Καλύτερη Ταινία – λες και αν έβαζαν και το Star Wars με το Creed για να συμπληρώσουν τη δεκάδα και να ευχαριστήσουν και το πολύ κόσμο, θα τους έπεφτε κάπως.



    Τέλος, η Ακαδημία ξέχασε και:

    - Τον Johnny Depp για την ερμηνεία του στο Black Mass
    - Τις κωμωδίες Trainwreck και Spy, που ενώ πήραν πολλές υποψηφιότητες Χρυσής Σφαίρας, δεν πήραν καμία για Όσκαρ.
    - Τα κοστούμια τουλάχιστον ή έστω Καλλιτεχνική Διεύθυνση για το Crimson Peak 
    - Και βέβαια, την αγαπημένη των φανς Furiosa της Charlize Theron στο Mad Max: Fury Road!

    Αναλυτικά οι υποψηφιότητες:



    Best Picture
    The Big Short, Brad Pitt, Dede Gardner and Jeremy Kleiner
    Bridge of Spies, Steven Spielberg, Marc Platt and Kristie Macosko Krieger
    Brooklyn, Finola Dwyer and Amanda Posey
    Mad Max: Fury Road, Doug Mitchell and George Miller
    The Martian, Simon Kinberg, Ridley Scott, Michael Schaefer and Mark Huffam
    The Revenant, Arnon Milchan, Steve Golin, Alejandro G. Iñárritu, Mary Parent and Keith Redmon
    Room, Ed Guiney
    Spotlight, Michael Sugar, Steve Golin, Nicole Rocklin and Blye Pagon Faust

    Best Actor
    Bryan Cranston, Trumbo
    Matt Damon, The Martian
    Leonardo DiCaprio, The Revenant
    Michael Fassbender, Steve Jobs
    Eddie Redmayne, The Danish Girl

    Best Actress
    Cate Blanchett, Carol
    Brie Larson, Room
    Jennifer Lawrence, Joy
    Charlotte Rampling, 45 Years
    Saoirse Ronan, Brooklyn

    Best Supporting Actor
    Christian Bale, The Big Short
    Tom Hardy, The Revenant
    Mark Ruffalo, Spotlight
    Mark Rylance, Bridge of Spies
    Sylvester Stallone, Creed

    Best Supporting Actress
    Jennifer Jason Leigh, The Hateful Eight
    Rooney Mara, Carol
    Rachel McAdams, Spotlight
    Alicia Vikander, The Danish Girl
    Kate Winslet, Steve Jobs

    Best Directing
    Adam McKay, The Big Short
    George Miller, Mad Max: Fury Road
    Alejandro González Iñárritu, The Revenant
    Lenny Abrhamson, Room
    Tom McCarthy, Spotlight

    Best Adapted Screenplay
    The Big Short, Charles Randolph and Adam McKay
    Brooklyn, Nick Hornby
    Carol, Phyllis Nagy
    The Martian, Drew Goddard
    Room, Emma Donoghue

    Best Original Screenplay
    Bridge of Spies, Matt Charman and Ethan Coen & Joel Coen
    Ex Machina, Alex Garland
    Inside Out, Pete Docter, Meg LeFauve, Josh Cooley; Original story by Pete Docter, Ronnie del Carmen
    Spotlight, Josh Singer and Tom McCarthy
    Straight Outta Compton, Screenplay by Jonathan Herman and Andrea Berloff; Story by S. Leigh Savidge, Alan Wenkus and Andrea Berloff

    Best Original Score
    Thomas Newman, Bridge of Spies
    Carter Burwell, Carol
    Ennio Morricone, The Hateful Eight
    Jóhann Jóhannsson, Sicario
    John Williams, Star Wars: The Force Awakens

    Best Original Song
    “Earned It,” Fifty Shades of Grey, Abel Tesfaye, Ahmad Balshe, Jason Daheala Quenneville and Stephan Moccio
    “Manta Ray,” Racing Extinction, J. Ralph and Antony Hegarty
    “Simple Song #3,” Youth, David Lang
    “‘Til It Happens to You,” The Haunting Ground, Diane Warren and Lady Gaga
    “Writings on the Wall,” Spectre, Jimmy Napes and Sam Smith

    Best Cinematography                 
    Carol, Ed Lachman
    The Hateful Eight, Robert Richardson
    Mad Max: Fury Road, John Seale
    The Revenant, Emmanuel Lubezki
    Sicario, Roger Deakins


    Best Film Editing         
    The Big Short, Hank Corwin
    Mad Max: Fury Road, Margaret Sixel
    The Revenant, Stephen Mirrione
    Spotlight, Tom McArdle
    Star Wars: The Force Awakens, Maryann Brandon and Mary Jo Markey

    Best Production Design
    Bridge of Spies, Production Design: Adam Stockhausen; Set Decoration: Rena DeAngelo and Bernhard Henrich
    The Danish Girl, Production Design: Eve Stewart; Set Decoration: Michael Standish
    Mad Max: Fury Road, Production Design: Colin Gibson; Set Decoration: Lisa Thompson
    The Martian, Production Design: Arthur Max; Set Decoration: Celia Bobak
    The Revenant, Production Design: Jack Fisk; Set Decoration: Hamish Purdy

    Best Costume Design
    Carol, Sandy Powell
    Cinderella, Sandy Powell
    The Danish Girl, Paco Delgado
    Mad Max: Fury Road, Jenny Beavan
    The Revenant, Jacqueline West

    Best Makeup and Hairstyling
    Mad Max: Fury Road, Lesley Vanderwalt, Elka Wardega and Damian Martin
    The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared, Love Larson and Eva von Bahr
    The Revenant, Siân Grigg, Duncan Jarman and Robert Pandini

    Best Documentary – Feature
    Amy, Asif Kapadia and James Gay-Rees
    Cartel Land, Matthew Heineman and Tom Yellin
    The Look of Silence, Joshua Oppenheimer and Signe Byrge Sørensen
    What Happened, Miss Simone?, Liz Garbus, Amy Hobby and Justin Wilkes
    Winter on Fire: Ukraine’s Fight for Freedom, Evgeny Afineevsky and Den Tolmor

    Best Documentary – Short Subject
    Body Team 12, David Darg and Bryn Mooser
    Chau, Beyond the Lines, Courtney Marsh and Jerry Franck
    Claude Lanzmann: Spectres of the Shoah, Adam Benzine
    A Girl in the River: The Price of Forgiveness, Sharmeen Obaid-Chinoy
    Last Day of Freedom, Dee Hibbert-Jones and Nomi Talisman

    Best Live Action Short Film
    Ave Maria, Basil Khalil and Eric Dupont
    Day One, Henry Hughes
    Everything Will Be Okay (Alles Wird Gut), Patrick Vollrath
    Shok, Jamie Donoughue
    Stutterer, Benjamin Cleary and Serena Armitage

    Best Animated Short Film
    Bear Story, Gabriel Osorio and Pato Escala
    Prologue, Richard Williams and Imogen Sutton
    Sanjay’s Super Team, Sanjay Patel and Nicole Grindle
    We Can’t Live Without Cosmos, Konstantin Bronzit
    World of Tomorrow, Don Hertzfeldt

    Best Animated Feature Film
    Anomalisa, Charlie Kaufman, Duke Johnson and Rosa Tran
    Boy and the World, Alê Abreu
    Inside Out, Pete Docter and Jonas Rivera
    Shaun the Sheep Movie, Mark Burton and Richard Starzak
    When Marnie Was There, Hiromasa Yonebayashi and Yoshiaki Nishimura

    Best Foreign Language Film
    Colombia, Embrace of the Serpent
    France, Mustang
    Hungary, Son of Saul
    Jordan, Theeb
    Denmark, A War

    Best Sound Editing
    Mad Max: Fury Road, Mark Mangini and David White
    The Martian, Oliver Tarney
    The Revenant, Martin Hernandez and Lon Bender
    Sicario, Alan Robert Murray
    Star Wars: The Force Awakens, Matthew Wood and David Acord

    Best Sound Mixing
    Bridge of Spies, Andy Nelson, Gary Rydstrom and Drew Kunin
    Mad Max: Fury Road, Chris Jenkins, Gregg Rudloff and Ben Osmo
    The Martian, Paul Massey, Mark Taylor and Mac Ruth
    The Revenant, Jon Taylor, Frank A. Montaño, Randy Thom and Chris Duesterdiek
    Star Wars: The Force Awakens, Andy Nelson, Christopher Scarabosio and Stuart Wilson

    Best Visual Effects
    Ex Machina, Andrew Whitehurst, Paul Norris, Mark Ardington and Sara Bennett
    Mad Max: Fury Road, Andrew Jackson, Tom Wood, Dan Oliver and Andy Williams
    The Martian, Richard Stammers, Anders Langlands, Chris Lawrence and Steven Warner
    The Revenant, Rich McBride, Matthew Shumway, Jason Smith and Cameron Waldbauer
    Star Wars: The Force Awakens, Roger Guyett, Patrick Tubach, Neal Scanlan and Chris Corbould



    • ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Υποψηφιότητες Oscar 2016: Ποιους ξέχασαν και ποιοι θα το πάρουν Rating: 5 Reviewed By: Konstantinos
    Scroll to Top