Ένας περαστικός βρίσκει ένα κωφάλαλο παιδί σε έναν ερημικό δρόμο να περιφέρεται αιμόφυρτο, σε κατάσταση σοκ και το οδηγεί στο νοσοκομείο όπου ειδοποιείται η μητέρα του.
Η δεύτερη, μία διεφθαρμένη μεγαλοδικηγόρος, θα το βοηθήσει να περιγράψει στην αστυνομία τα γεγονότα, σύμφωνα με τα οποία ένας άνδρας το απήγαγε.
Η αστυνομία συλλαμβάνει έναν πιθανό ύποπτο κι ενώ όλα δείχνουν ότι η υπόθεση κλείνει, νέα στοιχεία έρχονται στην επιφάνεια δίνοντας μια αναπάντεχη τροπή σε ένα ανατρεπτικό θρίλερ μυστηρίου της φημισμένης ισπανικής σχολής.
Ακόμη κι αν δεν βρίσκεται πλέον στις πιο ένδοξες στιγμές της, η άλλοτε διαδεδομένη ισπανική σχολή τρόμου επέστρεψε τα τελευταία χρόνια και πάλι στο προσκήνιο.
Μετά από μια περίοδο κορεσμού, κατάφερε να ανακάμψει με μια σειρά από επιτυχημένες ταινίες («Rec», «Το Μικρό Νησί» κ.α.) ξεκινώντας έτσι μια νέα εποχή στα σύγχρονα ισπανικά θρίλερ.
Ένας από τους δημιουργούς που συνέβαλαν καθοριστικά σε αυτό ακούει στο (γνώριμο πια) όνομα Oriol Paulo.
Ο Ισπανός μας συστήθηκε το 2010 ως σεναριογράφος του επιτυχημένου θρίλερ «Τα μάτια της Τζούλια», δύο χρόνια αργότερα το 2012 πέρασε και στη σκηνοθεσία προκαλώντας αίσθηση με το ηχηρό ντεμπούτο του «El Cuerpo» και συνέχισε με το επίσης εντυπωσιακό «Contratiempo».
Ενδιάμεσα των δύο τελευταίων ταινιών, γύρισε και τo εν λόγω φιλμ, στο οποίο υπογράφει το σενάριο παραχωρώντας την σκηνοθεσία στην επί χρόνια παραγωγό του Mar Targarona.
Χαρακτηριστικά όλων των ταινιών του: η σφιχτοδεμένη αφήγηση, η ατμόσφαιρα μυστηρίου, το διαρκώς αυξανόμενο σασπένς και οι αναπάντεχες, διαδοχικές ανατροπές.
Έτσι κι εδώ το φιλμ ξεκινά στο γνώριμο του ύφος, όπου το μυστήριο κυριαρχεί από τη πρώτη κιόλας σκηνή με ένα τραυματισμένο παιδί να περιφέρεται σοκαρισμένο σε έναν αυτοκινητόδρομο.
Η αστυνομία προσπαθεί να ξετυλίξει το κουβάρι των γεγονότων και μετά την κατάθεση του παιδιού-θύματος, φτάνει στη σύλληψη ενός χρεοκοπημένου άνδρα που φαίνεται να έχει διασυνδέσεις με παράνομα κυκλώματα κυνομαχιών.
Η υπόθεση είναι έτοιμη να κλείσει καθώς τα στοιχεία οδηγούν σε σχεδόν βέβαιη, αποτυχημένη απόπειρα απαγωγής με σκοπό τα λύτρα, αλλά τελευταία στιγμή ένα απρόσμενο γεγονός θα ανατρέψει τα πάντα.
Τώρα η μεγαλοδικηγόρος μητέρα, είναι αποφασισμένη να χρησιμοποιήσει θεμιτά και αθέμιτα μέσα προκειμένου να δώσει την λύση σε ένα μυστήριο που θα την φέρει αντιμέτωπη με απρόοπτα και εκπλήξεις .
Όπως σε όλα του τα σενάρια έτσι κι εδώ ο Paulo επιστρατεύει ξανά την ευρηματική του φαντασία παρουσιάζοντας ακόμη μία ιστορία γεμάτη μυστήριο και ανατροπές.
Αν όμως στα προηγούμενα φιλμ κατάφερε με ευκολία να εντυπωσιάσει κρατώντας τους θεατές κολλημένους στην οθόνη μέχρι το τελευταίο λεπτό, εδώ δεν συμβαίνει ακριβώς το ίδιο.
Μπορεί η αφηγηματική του δεινότητα να αποδίδεται το ίδιο πειστικά από την αντικαταστάτρια του στη σκηνοθεσία, Targarona και το σασπένς να λειτουργεί εξίσου αποτελεσματικά, ωστόσο οι ανατροπές παρουσιάζονται λιγότερο θεαματικές.
Η επανάληψη της ίδιας συνταγής κάνει προβλέψιμη την πλοκή με συνέπεια ο θεατής να υποψιάζεται σχετικά εύκολα την εξέλιξη μέσα από ένα πιο λιτό (αυτή τη φορά) σενάριο με λιγότερες υπερβάσεις και περιορισμένη γκάμα ανατροπών, όπου αφενός φαντάζουν περισσότερο πιστευτές και ρεαλιστικές από τις φουσκωμένες υπερβολές των «El Cuerpo», «Contratiemo», αλλά αφετέρου μειώνουν τα στοιχεία της έκπληξης και του εντυπωσιασμού, τα οποία είχαν επιφέρει θεαματικά αποτελέσματα στα δύο προηγούμενα φιλμ.
Αναμφίβολα ο ευρηματικός Ισπανός δημιουργός διαθέτει καλπάζουσα φαντασία, είναι ικανότατος αφηγητής και βρίσκει πάντα μέσα από τις ιστορίες του τον καλύτερο τρόπο για να ανοίγει την όρεξη, μόνο που αυτή την φορά σερβίρει «ξαναζεσταμένο φαΐ» ως κυρίως πιάτο.
Στους κινηματογράφους από 5 Ιουλίου.
Γιάννης Αποστολίδης.