• Latest News

    Δευτέρα, 29 Δεκεμβρίου 2014

    Mad Max: Από τον Mel Gibson του 1979 στον Tom Hardy του 2015


    Mε αφορμή το hype που έχει δημιουργηθεί για το φρέσκο Mad Max και τα νέα trailer που αν μη τι άλλο φαίνονται εντυπωσιακά, να πω ότι ίσως η μοναδική μας ένσταση είναι η απουσία του βασικού πυρήνα του σύμπαντος του Μαx (έστω και σε μια περιορισμένη εμφάνιση) του Mel Gibson...

    Ξεσκονίζοντας τις γνώσεις  και την αγάπη μας για την αμφιλεγόμενη τριλογία, ας θυμηθούμε κάποια στοιχέια που τη έβαλαν στο χάρτη της κινηματογραφικής απόλαυσης.


    Το 1979 ο Αυστραλός George Miller με ελάχιστα μέσα στη διάθεση του, φτωχότατο budget και μια απλοϊκή ιστορία πυροδοτεί τη βόμβα Mad Max δίνοντας τη μπαγκέτα στον λιγομίλητο και πρωτοεμφανιζόμενο Mel Gibson και ενορχηστρόνωντας ρεαλιστικά κυνηγητά μεταξύ αμαξιών και μηχανών.

    Ένας Gibson που απλά συνοδεύει ένα φιλο του στις οντισιόν της ταινίας, με πρησμένη μούρη απο νυχτερινό καυγά σε κάποιο μπάρ, του ζητείται να ξαναπάει το επόμενο διάστημα γιατί ο σκηνοθέτης έψαχνε ρόλους-φρικιά!


    Μ'αυτά και μ'αυτά, ο Gibson παίρνει το πρωταγωνιστικό ρόλο που θα τον κάνει περιζήτητο αργότερα.

    Ο Max Rockatansky αστυνομικός στο επάγγελμα, σε μια επαρχία της Αυστραλίας μάταια προσπαθεί να επιβάλλει τη τάξη σε ένα μόνιμο μπάχαλο προερχόμενο απο συμμορίες μοτοσυκλετιστών. 


    Όταν όμως ο φίλος και συνάδελφος του μας αφήνει χρόνους και η οικογένεια του ισοπεδώνεται κυριολεκτικώς απο τρελαμένους συμμορίτες με απίθανα ψευδώνυμα, τότε του γυρνάει η βίδα...

    Με μια κοντόκανη καραμπίνα, γυαλισμένο μάτι, δερμάτινα ασορτί με τη μόδα και ένα αυστραλέζικο Ford Falcon τίγκα στο σίδερο, αναλαμβάνει το ξεκαθάρισμα...

    Κάποιοι χαρακτήρισαν τη ταινία κακοσκηνοθετημένη, οτι περνάει λάθος μυνήματα τυπου  νόμος και ανομία δύσκολα ξεχωρίζουν, και δίχως ιδιαίτερη ανάπτυξη χαρακτήρων μεσα στα 90 λεπτά του.

    Ο ίδιος ο Miller έβαλε λεφτά απο τη τσέπη του, κάποια κυνηγητα και ατυχήματα σβήστηκαν απ το σενάριο λόγω σφιχτού budget, αυτοκίνητα διαλυόταν και χρησιμοποιούταν ξανά και ξανά.


    Η ωμή ματιά στα τεκταινόμενα, η ρεαλιστική απεικόνιση των συγκρούσεων και το χάρισμα του Μel, έδωσαν πόντους σ ένα αυστραλιανό-θα θελε να είναι - western.

    Έτσι, η απρόσμενη επιτυχία του πρώτου μέρους οδήγησε στο sequel το 1982 με τίτλο Mad Max: Τhe road warrior - για μένα το καλύτερο της σειράς - μια ταινία ακόμα πιο επιθετική, σκοτεινή και 'τρελαμμένη΄ σε σχέση με τη πρώτη.

    Εξελισσόμενη 5 χρόνια μετά τα συμβάντα του πρώτου μέρους, σε μια κατεστραμμένη κοινωνία όπου τα πάντα έχουν χαθεί, όλοι αναζητούν το χρυσό της εποχής, το πετρέλαιο.


    Ο Μαx, μια κλειστή κοινωνία επιζώντων και σαλεμένοι κανίβαλλοι με φτιαγμένα οχήματα, μάσκες, και ντυσίματα που παραπέμπουν σε punk εποχή.

    Πάλι ο Gibson περιορίζεται σε 16(!) ατάκες, ψηφιακά εφφέ και 3d σαχλαμάρες δεν υπάρχουν πουθενά, μόνο άμμος, απόγνωση και απίστευτες κασκάντες απ ολο το συνεργείο.


    Ειδικά στο τελευταίο μισάωρο γίνεται ο κακός χαμός, ενα κυνηγητό που σε κρατάει στη  τσίτα με οχήματα που διαλύονται αριστερά και δεξιά, ποδοπατημένο καστ και ευφάνταστα μακελέματα.

    Ο George Miller με περισσότερη εμπειρία και σαφώς περισσότερα χρήματα, καταφέρνει να γκαζώνει εκεί που πρέπει και να αφήνει τα σκηνικά να μιλήσουν σε αντίθεση με το σιωπηλό χαρακτήρα Μαx, αλλά παραλληλα να παρουσιάσει καθαρόαιμη μηχανοκίνητη δράση.


    Σίγουρα χαρακτήρες-καρικατούρες υπάρχουν ξανά, μικρή ανάπτυξη δεύτερων ρόλων και απειροελάχιστα στοιχεία σύνδεσης (που θα θέλαμε ) με το πρώτο φιλμ, κάποια απ τα ατοπήματα του.

    Σαν ταινία δράσης σε ένα σκοτεινό μέλλον, είναι δυναμικό και ασταμάτητο σαν το χαρακτήρα του 'pure fun' που λέγανε και στο χωριό μου...


    Το κλείσιμο της τριλογίας το 1985 σαν Μad Max: Βeyond Thunderdome παραμένει αμφιλεγόμενο.

    Ο σκηνοθέτης χάνει το κέφι του, λόγω ενός θανατηφόρου ατυχήματος  κολλητού του φίλου λίγο πριν τη έναρξη των γυρισμάτων, και περιορίζεται στη καθοδήγηση των σκηνών δράσης. 

    Την υπόλοιπη ταινία σκηνοθέτησε κάποιος George Oglivie.
     

    H συγχρηματοδότηση εξ Αμερικής μεριάς του φίλμ, κοτσάρισε ένα ωραιότατο PG13 περιορίζοντας τα 'καλούδια' στις σκηνές σαματά, και την Tina Turner (!) που παρόλο είμασταν προετοιμασμένοι για ανέκδοτο, ήταν αξιοπρεπής στο ρόλο της.

    Ο Max κλεμμένος και γδαρμένος, 15 χρόνια μετά τα γεγονότα του 2oυ μέρους βρίσκει καταφύγιο στην BarterTown και προσπαθεί να επιβιώσει και να σώσει μια ομάδα νεαρών παιδιών. 

    Εμ...ναι.

    Αλλιώς σχεδιασμένο να κλείσει, είναι φανερή η αμηχανία του εγχειρήματος, και ενώ ο Μel Gibson προσπαθεί να σώσει τη παρτίδα, εσύ είναι σαν να παρακολουθείς 2 διαφορετικά έργα μέσα σε μια ταινία.


    Τα stunt team πάλι ξελάσπώνουν και το φινάλε θυμίζει κάτι απ τα παλιά.

    Σίγουρα περιμέναμε όλοι κάτι καλύτερο στο κλείσιμο του μύθου Mad Max, αλλά ο ρόλος και ο ίδιος ο ήρωας ωριμάζει απο ταινία σε ταινία ,αν σκεφτούμε οτι ξεκίνησαν όλα απο τη τρέλα του σκηνοθέτη και μια ψιλοερασιτεχνική (πιο πολύ σε μέσα) ταινία δράσης.

    Έδωσε το έναυσμα η τριλογία σε σενάρια για μελλοντικά δυστοπικά σκηνικά, χαρακτήρες αμοραλιστές και καταδιώξεις στα όρια.



    Φτάνοντας στο 2015, ο  Tom Hardy φαντάζει ασφαλής επιλογή, ο σκηνοθέτης είναι σε γνώριμα μονοπάτια με περισσότερα 'παιχνίδια' να παίξει και η δράση φαίνεται οργιώδη μέσα από τα trailer..

    Oπότε μετά τη κωμωδία Νeed for Speed ας σοβαρευτούμε λίγο...

    Τα χρόνια πολλά μου  στο team του Filmboy, και σε όλο το κόσμο φυσικά και μακάρι το νέο έτος να μας βρεί με ΤΑΙΝΙΑΡΕΣ...αγάπη , ειλικρίνεια, και λιγότερες 'δημόσιες σχέσεις', selfie και check in ...


    Μίλτος Παπατριανταφύλλου.

    • ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Mad Max: Από τον Mel Gibson του 1979 στον Tom Hardy του 2015 Rating: 5 Reviewed By: Konstantinos
    Scroll to Top