• Latest News

    Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου 2014

    Review: The Equalizer


     
    Ο Denzel Washington έχει «επιθυμία θανάτου» σε αυτή την εκσυγχρονισμένη εκδοχή τηλεοπτικής εκπομπής του 1980, με κεντρικό χαρακτήρα έναν εκδικητή-Άγγελο που αφήνει πίσω του το παρελθόν για λύσει ορισμένες ξένες υποθέσεις.

    Ο τότε χαρακτηρας Edward Woodward έρχεται και ενσαρκώνεται στο σήμερα στη μεγάλη οθόνη από τον Washington (2 Guns) σε ένα λουτρό αίματος με Ρώσους γκάνγκστερ και διεφθαρμένους μπάτσους. 

    Ο σκηνοθέτης Antoine Fuqua και συγγραφέας Richard Wenk ("16 Blocks") διαπραγματεύονται  μια στοιχειακή αουτσάιντερ έκκληση της σειράς για να πετύχουν έναν ευτυχώς ακαταμάχητο μέσης ηλικίας ήρωα που εξισορροπεί τις κλίμακες της δικαιοσύνης.
     

    Παρά το γεγονός ότι μοιράζεται τις δεξιότητες με τον προκάτοχο του, ο σύγχρονος Robert McCall είναι μια κυριολεκτικά και μεταφορικά διαφορετική εκδοχή χαρακτήρα. 

    Ένας άτεκνος χήρος (αντί του ενός διαζευγμένου με έναν αποξενωμένο γιο) που χρησιμοποιεί μέσα μαζικής μεταφοράς (όχι με μια κομψή μαύρη Τζαγκουαρ) και διατηρεί την ανωνυμία του δουλεύοντας ως συνεργάτης πωλήσεων σε ένα κατάστημα (αντί της διαφήμισης ειδικών υπηρεσιών σε αγγελίες).
     

    Ο παλιός  McCall με τον καινούργιο έχει ένα κοινό. 
    Είναι ένας παθιασμένος βιβλιοφάγος, ο οποίος περνά τον περισσότερο καιρό μοναχικές νύχτες ξεφυλλίζοντας Hemingway και Cervantes σε ένα από αυτά τα Ταραντινικά ρετρό φαγάδικα, όπου ο καθένας ξέρει το όνομα σου, ειδικά η  νεαρά Teri (Chloe Grace Moretz, Carrie), Ρωσίδα πόρνη με την χρυσή καρδιά, η οποία κάνει μικροκουβεντες με τον McCall κάθε φορά που δεν τραμπουκίζεται από τον νταβατζή της. 

    Ο από καιρό αδρανής McCall αρχίζει να ανακατεύεται όταν οι ρώσοι συμμορίτες κτυπάνε σοβαρά την κοπέλα και αποφασίζει επιτέλους να χρησιμοποιήσει τις παλιές του ικανότητες για να γίνουν ορισμένα ξεκαθαρίσματα. 


    Είμαστε ήδη στη γενναιόδωρη παραδοχή του μισαώρου που το κοινό περιμένει να δει λίγη δράση. 

    Βία στην βία λοιπόν και παρακολουθούμε ξαφνικά θύματα να λαχανιάζουν στις αιμάτινες αναπνοές τους, καθώς ο Fuqua προσπαθεί να καταγράψει από τη μια πλευρά τη μέγιστη σοβαρότητα βρόμικου ξύλου και από την άλλη την υπερβολική σπλατερ εκδοχή  στις σκηνές μάχης, όπως σε μια ταινία του Ταραντίνο

    Στην πραγματικότητα είναι λιγότερο τολμηρός αλλά τα καταφέρνει επάξια. 
     

    Καθώς ο αριθμός των σωμάτων αυξάνεται, φευγαλέες λεπτομέρειες του παρελθόντος του McCall αρχίζουν να αναδύονται, με στιγμιότυπα  από τον Bill Pullman (Lola Versus) και την  Melissa Leo (Prisoners) ως πρώην συνεργάτες του  στην  CIA.
     

    Η ενίσχυση της δράσης  καταφθάνει με τον δολοφόνο Teddy (Marton Csokas, Sin City: A Dame to Kill For). 

    Με βότκα στην ανάσα του και πάγο στις φλέβες του, ο Ούγγρος ηθοποιός κινεί τα νήματα για να καθαρίσει τον ήρωα μας που βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά από αυτόν.
     

    Το κλιμακούμενο χάος αναμέτρησης  σταματάει στην ασταμάτητη δύναμη του Denzel

    Το σενάριο είναι ελλιπές, η αιματοχυσία άμεση και μπόλικη αλλά δεν αφήνει κάτι να πάρεις μαζί σου μετά την θέαση. 

    Είναι αυτό που αποκαλούμε viewing race in the comfort zone απλά για να περάσει ο χρόνος και να απολαύσεις αυτή την κοινότυπη περιπέτεια.

    Από 25 Σεπτεμβρίου στους κινηματογράφους.

    Γεωργία Ξανθάκου.


    • ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Review: The Equalizer Rating: 5 Reviewed By: Konstantinos
    Scroll to Top