• Latest News

    TV Series Review: Hollywood (2020)




    Η μίνι σειρά Hollywood των επτά επεισοδίων, την οποία μας συστήνει το Netflix το 2020, είναι μία πραγματικά ευχάριστη, διασκεδαστική  αλλά και δραματική ιστορία. 
    Τοποθετημένη ιστορικά στο μεταπολεμικό Hollywood, η σειρά μας δίνει μία εικόνα του πως λειτουργούσε αυτή η τεράστια βιομηχανία στη Χρυσή Εποχή της. 
    Πλήθη νέων συρρέουν καθημερινά έξω από τα μεγάλα studio για να αγγίξουν λίγο από το όνειρο της μεγάλης οθόνης. 
    Ατζέντηδες δημιουργούσαν από την αρχή την εικόνα και το χαρακτήρα του ανερχόμενου αστεριού που αναλάμβαναν βάσει των δικών τους επιθυμιών. 
    Όλα αυτά σε μία εποχή που οι ομοφυλόφιλοι, οι Αφροαμερικάνοι, οι αλλοδαποί και γενικότερα οι «διαφορετικοί» είχαν ελάχιστες έως μηδαμινές ευκαιρίες να λάμψουν μπροστά στις χολιγουντιανές κάμερες.



    Η ιστορία ακολουθεί κατά βάση 6 χαρακτήρες που ο καθένας προσπαθεί να ζήσει το δικό του όνειρο. 
    Ο ταλαντούχος σκηνοθέτης  Raymond Ainsley (Darren Criss, Midway) μαζί με την αφροαμερικανίδα σύντροφό του και ταλαντούχα ηθοποιό  Camille Washington (Laura Harrier, BlacKkKlansman) προσπαθούν να αλλάξουν την καθεστηκυία τάξη στο Χόλιγουντ και να φέρουν ριζοσπαστικές αλλαγές. 
    Ο πρώτος ως σκηνοθέτης και η δεύτερη κερδίζοντας πρωταγωνιστικό ρόλο. 
    Ο φιλόδοξος και ρομαντικός Jack Castello (David Corenswet), βετεράνος πολέμου και προσεχώς πατέρας, προσπαθεί να φροντίσει την οικογένειά του πιάνοντας δουλειά σε ένα βενζινάδικο. 
    Οι εργαζόμενοι εκεί, όμως, εκτός από βενζίνη παρέχουν και υπηρεσίες ζιγκολό. 
    Ταυτόχρονα με την προσπάθεια του να είναι καλός σύζυγος κυνηγάει το μεγάλο του όνειρο να γίνει ηθοποιός. 

    Η Claire Wood (Samara Weaving, Ready or Not), κόρη του ιδιοκτήτη studio Ace Amberg (Rob Reiner, The Wolf of Wall Street) και της πρώην ηθοποιού Avis Amberg (Patti LuPone, Last Christmas), προσπαθεί παρά τις αντιρρήσεις των γονιών της να γίνει και αυτή αστέρι του Χόλιγουντ. 
    Ο αφροαμερικάνος και ομοφυλόφιλος επίδοξος σεναριογράφος Archie Coleman (Jeremy Pope, The Ranger) αναζητά ένα studio που θα δεχθεί να κάνει ταινία το σενάριό του και ταυτόχρονα βγάζει τα προς το ζην χαρίζοντας ηδονή σε άνδρες που συχνάζουν σε κινηματογράφους για gay. 
    Λίγο αργότερα γνωρίζει και ερωτεύεται τον Roy, που αργότερα ο ατζέντης του θα ονομάσει Rock Hudson (Jake Picking, Sicario 2), ο οποίος είναι ένας συνεσταλμένος λευκός νεαρός που επιθυμία του είναι να λάμψει στο κινηματογράφο. 



    Οι κεντρικοί χαρακτήρες της σειράς περιστοιχίζονται από πολλούς άλλους έξυπνους και καλοδουλεμένους χαρακτήρες, τους οποίους φυσικά υποδύονται εξαιρετικοί ηθοποιοί και «δυνατά» ονόματα όπως οι Joe Mantello, Jim Parsons (Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile), Dylan McDermott (The Clovehitch Killer) και πολλοί άλλοι. 
    Ο γνωστός σε όλους μας Ryan Murphy με τις τεράστιες τηλεοπτικές αλλά και κινηματογραφικές επιτυχίες μαζί με τον μόνιμο πλέον συνεργάτη του Ian Brennan κατάφερε και εδώ να δημιουργήσει μία πολύ αξιόλογη μίνι σειρά, η οποία εκτός από εκπληκτικούς ηθοποιούς έχει μία πολύ ενδιαφέρουσα ροή. 
    Η ιστορία προχωράει τόσο ανάλαφρα και με τόσο ευφυή τρόπο που σε καταβροχθίζει μέσα στην πλοκή της. 
    Έντονα χρώματα, όμορφα πρόσωπα, γρήγορα πλάνα και ένταση είναι λίγες από τις πινελιές του Murphy και των συνεργατών του που πλάθουν μία πραγματικά όμορφη εικονοποιία. 

    Πολλοί χαρακτήρες όπως ο Rock Hudson, η Vivien Leigh ή ο Henry Willson  αναφέρονται στους πραγματικούς ηθοποιούς και παράγοντες του Hollywood που γνωρίζουμε, όμως, ίσως με κάποιες διαφοροποιήσεις και άλλοι είναι φανταστικοί χαρακτήρες που έχουν εμπνευστεί από πραγματικά πρόσωπα εκείνης της σπουδαίας εποχής. 
    Η σειρά κάνει μία εξαιρετική απεικόνιση του πως λειτουργούσε (και ίσως ακόμη λειτουργεί…) η βιομηχανία του Χόλιγουντ δίνοντας έμφαση στις διακρίσεις, το ρατσισμό, το σεξισμό αλλά και την εκμετάλλευση που μέχρι σήμερα υπάρχει στον κινηματογράφο γενικά. 

    Ειδικά στις μέρες μας μοιάζει τόσο επίκαιρη, υπενθυμίζοντας πως το Χόλιγουντ και η Αμερική γενικότερα, ακόμη και στο 2020 δεν έχουν καταφέρει να ξεφορτωθούν τον ριζωμένο ρατσισμό και τις διακρίσεις που δυστυχώς δεν είναι φαινόμενο μόνο του κινηματογράφου. 
    Βαθύτατα πολιτική, με σαφείς αναφορές στην «αλήθεια» που δεν φαίνεται πάντα προς τα έξω, μπλέκει εύστοχα και μεθοδικά την πραγματικότητα με την μυθοπλασία δίνοντας στον θεατή σημαντικές πληροφορίες προς επεξεργασία, τροφή για σκέψη. 
    Ωστόσο, παρότι περιέχει όλα τα χαρακτηριστικά που κάνουν μία σειρά επιτυχημένη «πατάει» πάνω σε αυτό ακριβώς που σημαίνει το Hollywood και στα χαρακτηριστικά των σειρών και ταινιών του. 

    Όσο ριζοσπαστική κι αν είναι η σειρά ως περιεχόμενο άλλο τόσο αναμενόμενο είναι αυτό που θα συμβεί. 
    Η συγκίνηση, οι χαρές, το απροσδόκητο, ακόμη και τα εμπόδια που έχουν να αντιμετωπίσουν οι ήρωες είναι κατασκευασμένα όπως ένα κλασικό blockbuster. 
    Ακολουθεί πλήρως το λεγόμενο «Ταξίδι του Ήρωα» και την πετυχημένη χολιγουντιανή συνταγή που όλοι μας ευχαριστιόμαστε να βλέπουμε αλλά και μας έχει κουράσει. 
    Δεν ξέρω, βέβαια, αν αυτός ήταν ο σκοπός του σκηνοθέτη και του σεναριογράφου: Να δημιουργήσουν, δηλαδή, μία σύντομη ιστορία του τι πραγματικά είναι το Hollywood χρησιμοποιώντας τα χολιγουντιανά εργαλεία της επιτυχίας. 

    Όσο εύπεπτη και αν εν τέλει φαντάζει λόγω της απλότητας της η σειρά, άλλο τόσο ιδιαίτερη και επιμορφωτική μπορεί να θεωρηθεί από κάποιον που θα δει κάτι λίγο παραπέρα από την δακρύβρεχτη ιστορία, το οικογενειακό δράμα και τη συγκίνηση. 
    Και ακόμη κι αν παρουσιάζεται μία στιγμή της ιστορίας του κινηματογράφου λίγο πιο ωραιοποιημένη από αυτό που ήταν πραγματικά, δεν αλλάζει τη σημασία που έχει η αναφορά και μόνο έστω και στη μισή αλήθεια από αυτή που γνωρίζουμε για την τεράστια αυτή βιομηχανία και τον τρόπο που λειτουργεί πίσω από τις κάμερες. 

    Ζωή Γιαννακούλη




    • ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: TV Series Review: Hollywood (2020) Rating: 5 Reviewed By: Konstantinos
    Scroll to Top