F Σκηνές που Αγαπήσαμε: The Ring (2002) - FilmBoy Σκηνές που Αγαπήσαμε: The Ring (2002) - FilmBoy
  • Latest News

    Σκηνές που Αγαπήσαμε: The Ring (2002)


    Ατμοσφαιρική ταινία, με επιβλητική φωτογραφία και αρκετές στιγμές που σε καθηλώνουν, είναι κάποια από τα στοιχεία που καθιστούν το The Ring ως μία από τις πολύ καλές ταινίες τρόμου της προηγούμενης δεκαετίας.

    Συγκριμένα η σκοτεινή φωτογραφία με τους γκρι τόνους, επιτυγχάνει τον σκοπό της, καθώς δημιουργεί μια άβολη κατάσταση στον θεατή.
    Μια ταινία που προσωπικά με είχε στοιχειώσει για αρκετό καιρό.

    Νομίζω ότι όλοι πήραμε μεγάλες δόσεις τρόμου, ιδίως λόγω της παρακάτω σκηνής που θα θυμηθούμε.

    Ποιανού δεν κόπηκε η αναπνοή, βλέποντας την creepy Samara να βγαίνει από το πηγάδι και στη συνέχεια να βγαίνει από την τηλεόραση;
    Τρομακτική σκηνή, αντάξια του σεναρίου της ταινίας, που αν και απλό, δίνει μια πολύ καλή ιστορία για να μπορέσει ο σκηνοθέτης Gore Verbinski να χτίσει όλα τα υπόλοιπα γύρω της. 

    Η πρώτη σκηνή της ταινίας παρουσιάζει την συνομιλία δύο κοριτσιών, της Katie (Amber Tamblyn) και Becca (Rachael Bella) στο σπίτι της πρώτης. 

    Η Katie αναφέρει στην φίλη για την ύπαρξη μιας βιντεοκασέτας με περίεργο και ασαφές περιεχόμενο που φημολογείται ότι όποιος την παρακολουθήσει, λαμβάνει ένα μυστηριώδες τηλεφώνημα και πεθαίνει εφτά μέρες μετά. 

    Της εξομολογείται μάλιστα ότι και η ίδια την είχε παρακολουθήσει ακριβώς μια εβδομάδα πριν με μια παρέα φίλων της. 

    Στην συνέχεια της βραδιάς η Katie πεθαίνει μυστηριωδώς και το παραμορφωμένο σώμα της, με μια σοκαριστική έκφραση τρόμου αποτυπωμένη στο πρόσωπό της, εντοπίζεται από την φίλη της λίγο αργότερα. 

    Αποτέλεσμα αυτού, είναι η Becca να οδηγηθεί εσπευσμένα σε ψυχιατρείο, καθώς η ψυχική της υγεία κλονίστηκε ανεπανόρθωτα. 

    Οι γονείς της άτυχης Katie δεν μπορούν να συνειδητοποιούσουν τον ξαφνικό χαμό της κόρης τους, ο μικρός της ξάδελφος Aidan (David Dorfman) επηρεάζεται πολύ από τον θάνατο της αγαπημένης του ξαδέλφης και  η θεία Rachel (Naomi Watts) προσπαθεί να συγκροτήσει την οικογένεια, βοηθώντας με όποιον τρόπο μπορεί.


    Η Rachel θα προσπαθήσει να εξιχνιάσει τα αίτια του αιφνίδιου θανάτου της ανιψιάς της, ρίχνοντας φως στο μυστήριο, την στιγμή που η αστυνομία αρνείται να ακολουθήσει την οποιαδήποτε έρευνα, αφού δεν έχουν στοιχεία που να κατευθύνουν σε δολοφονική ενέργεια. 

    Η δημοσιογραφική ιδιότητα της Rachel την βοηθάει στο να ανακαλύψει γρήγορα κάποια σημαντικά στοιχεία. 

    Μαθαίνει για την ύπαρξη της κασέτας και διαπιστώνει ότι η τετραμελής παρέα εφήβων πέθανε την ίδια χρονική στιγμή, ακριβώς 7 ημέρες μετά την παρακολούθηση της συγκεκριμένης ολιγόλεπτης ταινίας.

    Παρακολουθεί και η ίδια την βιντεοταινία, μην μπορώντας να εξηγήσει το τι ακριβώς βλέπει και στη συνέχεια δέχεται αυτόματα μια κλήση, στην οποία μια φωνή μικρού κοριτσιού την πληροφορεί ότι πρόκειται να πεθάνει σε 7 μέρες. 

    Το κακό είναι ότι κατά λάθος παρακολούθησε την ταινία και ο γιος της, με αποτέλεσμα την έντονη ανησυχία της νεαρής μητέρας. 

    Η Rachel τότε θα ζητήσει την βοήθεια του Noah (Martin Henderson) που είναι ο πρώην φίλος της και πατέρας του παιδιού της. 
    Μαζί θα προσπαθήσουν να λύσουν το μυστήριο. 

    Και ενώ όλα βαίνουν καλώς μέχρι ενός σημείου, με την εντύπωση ότι έχουν κατευνάσει την εξαγριωμένη και εκδικητική ψυχή του μικρού κοριτσιού ονόματι Samara, υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα. 
    She never sleeps… 

    Επομένως, κανείς δεν μπορεί να γλυτώσει και η μικρή θα συνεχίσει να σκορπά τον τρόμο και τον πανικό. 
    Επόμενος στην λίστα είναι ο Noah που και εκείνος έχει παρακολουθήσει την βιντεοκασέτα και θα δεχτεί την ανεπιθύμητη επίσκεψη της Samara με έναν μεταφυσικό τρόπο. 

    Σε αυτή την σκηνή είναι που αναφερόμαστε, όπου και βλέπουμε σε πλήρες πλάνο την έξοδο της Samara από το πηγάδι  και την είσοδό της από την τηλεόραση, στον χώρο του διαμερίσματος του νεαρού άντρα. 

    Είναι θέμα μερικών λεπτών το να πεθάνει από την συγκοπή του και μια μικρή ταραχή την πάθαμε και εμείς είναι η αλήθεια. 


    Η Rachel βρίσκει το πτώμα του λίγο χρονικό διάστημα μετά την επίσκεψη ττου νεκρού κοριτσιού. 

    Τότε η Rachel θα κάνει ότι περνάει από το χέρι της για να σώσει το παιδί της και τον εαυτό της και θα βρεθεί σε αγώνα δρόμου, καθώς ο χρόνος μετράει αντίστροφα και το τέλος πλησιάζει. 

    Για τους όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τον ασιατικό κινηματογράφο, γνωρίσανε την ιστορία της Samara από το αμερικανικό ριμέικ. Ανάμεσα σε αυτούς και εγώ.

    Για να είμαστε ειλικρινείς, όποιος είχε παρακολουθήσει την ταινία και άκουγε τον ήχο του σταθερού του τηλεφώνου να χτυπά κατ’επανάληψη τις επόμενες μέρες, πάθαινε και μια μικρή στιγμιαία συγκοπή.

    Το The Ring έλαβε πολύ καλές κριτικές και είχε την τύχη να έχει μια πολύ καλή ηθοποιό στον πρωταγωνιστικό ρόλο. 
    Η Naomi Watts (Two Mothers) αποδεικνύει για μια ακόμη φορά το πόσο εκφραστική μπορεί να γίνει. 

    Δεν είναι ούτε υπερβολική, ούτε υποτονική, αλλά βρίσκεται σε μια μέση κατάσταση, με το πρόσωπό της να αντικατοπτρίζει μοναδικά την συναισθηματική της κατάσταση. 

    Η Naomi έναν χρόνο μετά το αριστουργηματικό Mulholand Dr. του David Lynch, επιλέγει να πρωταγωνιστήσει σε αυτό το mainstream horror film και δικαίως αποκτά φανατικό κοινό από αυτό το σημείο και μετά. 

    Ο David Dofman στο ρόλο του μικρού γιού, δίνει επίσης μια καλή ερμηνεία και η ασυνήθιστη παιδική όψη του, νομίζω ότι ταιριάζει ιδανικά στην ταινία. 
    Φαίνεται αρκετά αινιγματικός και η αξιοζήλευτη ψυχραιμία του, δημιουργεί εντύπωση. 

    Στις απαιτήσεις του ρόλου του όμως δεν μπορεί να ανταποκριθεί πλήρως ο Martin Henderson, ο οποίος δείχνει εκτός κλίματος και ακόμα και στην παρακάτω σκηνή δεν δίνει και την καλύτερη δυνατή ερμηνεία.

    Η ταινία αποτελεί ριμέικ της ιαπωνικής ταινίας τρόμου Ringu (1998) που αποτέλεσε μεγάλη εμπορική επιτυχία στην χώρα της, η οποία συνεχίστηκε με ένα sequel, το Ring 2 (1999) και ένα prequel, το Ring 0 (2000). 
    Σκηνοθέτης των δύο πρώτων ταινιών ήταν ο Hideo Nakata.  


    Ο μέχρι τότε άσχετος με τις ταινίας τρόμου Gore Verbinski (The Lone Ranger) ανέλαβε την σκηνοθεσία για το αμερικανικό ριμέικ, το οποίο διέθετε τις απαραίτητες σεναριακές διαφοροποιήσεις. 

    Ο σκηνοθέτης των Pirates of the Caribbean τα κατάφερε περίφημα σε αυτή του την προσπάθεια.
    Η αρχική ταινία όμως, θεωρείται περισσότερο τρομακτική, με πιο σκοτεινή φωτογραφία σε σύγκριση με την αμερικάνικη.

    Η ιστορία, τα γεγονότα, οι πράξεις και οι συμπεριφορές των ηρώων, συμπεριλαμβανομένης της Samara, αναλύονται περισσότερο στο Ringu

    Δεν παύει όμως το The Ring να αποτελεί μία από τις καλύτερες μεταφορές ταινιών, ένα δηλαδή αξιοπρεπέστατο ριμέικ και αρκετά τρομακτικό μάλιστα. 

    Ο σκηνοθέτης του original film, Hideo Nakata σκηνοθέτησε το αμερικανικό sequel, The Ring Two (2005), το οποίο δεν έλαβε όμως ιδιαίτερης θερμής υποδοχής τόσο από το κοινό, όσο και από τους κριτικούς. 

    Η ταινία του 2002 αποτέλεσε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, αφού ξεπέρασε κατά πολύ το budget της, συγκεντρώνοντας πάνω από 240 εκατομμύρια δολάρια. 
    Ως εκ τούτου δεν θα μπορούσε στο να μην σχολιαστεί ποικιλοτρόπως.

    Η συγκεκριμένη σκηνή ήταν τόσο διαδεδομένη που δεν θα μπορούσε βέβαια να μην συμπεριληφθεί και σε αντίστοιχες παρωδίες, με το Scare Movie 3 να κανιβαλίζει τον χαρακτήρα της Samara. 

    Υπάρχει άλλωστε η στιγμή που η υποτιθέμενη Samara εισέρχεται στο σαλόνι των Anna Faris και Regina Hall και εσύ σκέφτεσαι χαιρέκακα, ‘χα, δεν με τρομάζεις τώρα μικρή Samara, πάρε κανά δυο σφαλιάρες για να ισιώσεις…

    Αν δείτε βέβαια τώρα το τότε κοριτσάκι που είχε υποδυθεί αυτό τον ρόλο, φυσικά δεν πρόκειται να φοβηθείτε, καθώς το κάποτε όμορφο κοριτσάκι (πλην των επίμαχων σκηνών) έχει εξελιχθεί σε μια ελκυστική νεαρή κοπέλα. 
    Πρόκειται για την ηθοποιό Daveigh Chase.

    Η παρακάτω σκηνή θεωρείται πιστεύω κλασική για το σύγχρονο horror cinema.
    Enjoy…


    Νάσος Κυριακίδης.

    • ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Σκηνές που Αγαπήσαμε: The Ring (2002) Rating: 5 Reviewed By: Konstantinos
    Scroll to Top