F Artwork Files: Η αναβάθμιση στη δεκαετία του '60 - FilmBoy Artwork Files: Η αναβάθμιση στη δεκαετία του '60 - FilmBoy
  • Latest News

    Artwork Files: Η αναβάθμιση στη δεκαετία του '60


    Γράφει η Χρύσα Φραγκούδη.

    1960 και όλα έχουν αλλάξει!
    Αφθονία καλλιτεχνών, τάσεων, τεχνολογίας, γραμματοσειρών και φυσικά ταινιών!

    Τα artwork  των ταινιών αποτελούν πλέον ένα είδος  «επιστήμης»! 
    Η αφίσα δεν δημιουργείται απλά και μόνο για να διαλαλήσει το προϊόν, αλλά αποτελεί το βασικότερο στοιχείο της προώθησης. 

    Πέρα απο το στήσιμο της ίδιας της αφίσας, αναβαθμίζεται και ο ρόλος της τυπογραφίας, καθώς η γραμματοσειρά που χρησιμοποιείται για την κάθε ταινία γίνεται πρωταγωνίστρια και εκπρόσωπος της ταινίας.

    Έτσι, βλέπουμε για παράδειγμα στην αφίσα του Psycho (Hitchcock, 1960), το λογότυπο της ταινίας να προσπαθεί να αποδώσει και το κλίμα της, να προϊδεάσει τους θεατές οτι πρόκειται για θρίλερ. 



    Η αφίσα του Lawrence of Arabia (1962), χρησιμοποιεί μια serif γραμματοσειρά (οι γραμματοσειρές που έχουν αυτές της πατούρες στην βάση των γραμμάτων), για να τονίσει οτι πρόκειται για μια ταινία εποχής, αργή και νοσταλγική.


     
















    Το ίδιο και στο Breakfast at Tiffany’s, στην οποία χρησιμοποιείται μια παραλλαγή της Bodoni, επισης serif γραμματοσειρά, σε έντονα χρώματα ωστόσο, γυναικεία καθώς η ταινία είναι ευχάριστη. 

    Παρατηρούμε επίσης οτι η διάταξη των στοιχείων έχει πάρει πλέον έναν εντελώς καινουριο δρόμο, καθώς δεν υπάρχουν στανταρ στησίματα, αλλά ο καλλιτέχνης είναι ελεύθερος να σπάσει το πλέγμα, όπως θέλει.

    Καθώς η δεκαετία προχωράει, η διαφοροποίηση από το παρελθόν γίνεται όλο και πιο προφανής με την χρήση φωτογραφίας (The Graduate), την καθιέρωση «αγαπημένων» γραμματοσειρών για κάποιους μεγάλους σκηνοθέτες ( γνωστός ο έρωτας του Cubrick  με την Futura, η οποία ήταν η επίσημη γραμματοσειρά της αποστολής Apollo, που χρησιμοποιήσε για την αφίσα 2001: Space Odyssey και έκτοτε την προτιμούσε σχεδόν πάντα). 


     

















    Επίσης, τη  δημιουργία γραμματοσειρών αποκλειστικά για το λογότυπο συγκεκριμένης ταινίας (Planet of the Apes), αλλά και καθιέρωση καλλιτεχνών που είδαν την κινηματογραφική αφίσα ως το μεγαλύτερο κεφάλαιο προώθησης μιας ταινίας και δημιούργησαν μοναδικά πόστερ όπως ο Saul Bass (West Side Story, The Cardinal, Bunny Lake is Missing) και ο Stephen Frankfurt (Rosemary’s babyDownhill Racer).





    • ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Artwork Files: Η αναβάθμιση στη δεκαετία του '60 Rating: 5 Reviewed By: Konstantinos
    Scroll to Top