• Latest News

    Κριτική: Tenet (2020)




    Ο Christopher Nolan επιστρέφει μετά από 3 χρόνια και το πολύ καλό αλλά ασυνήθιστο για τον ίδιο Dunkirk
    Εδώ και πάλι στην αγαπημένη του θεματολογία, δημιουργεί άλλο ένα επικών διαστάσεων φιλμ επιστημονικής φαντασίας, με πρωταγωνιστές που κινούνται με ευκολία ανάμεσα σε παρόν, παρελθόν και μέλλον.

    Αυτή τη φορά όμως, σε αντίθεση με τις μεγάλες στιγμές του, δεν καταφέρνει να ισορροπήσει ιδανικά τα εντυπωσιακά εφέ και τη σκηνοθετική του σπιρτάδα με ένα στιβαρό και ουσιαστικά σκεπτόμενο σενάριο. 
    Οι ταινίες του πάντα χαρακτηρίζονται από πρωτοποριακά εφέ και πολύπλοκα οπτικά τεχνάσματα. 
    Αλλά αυτό που τον έκανε να διαφέρει από άλλους δημιουργούς που απλά φτιάχνουν ένα θορυβώδες blockbuster, ήταν η διάθεσή του να κάνει το δικό του blockbuster όσο το δυνατόν πιο σοφιστικέ. 

    Το Dark Knight ήταν μια πολιτικοποιημένη περιπέτεια αναρχικών προδιαγραφών, το Inception ένα πολυεπίπεδο εγκεφαλικό ψηφιδωτό φιλοσοφικών παραμέτρων, το Ιnterstellar μια υπαρξιακή αναζήτηση του ανθρωπίνου είδους. 
    Εδώ όμως η ζυγαριά γέρνει άνισα στο εφετζίδικο αποτέλεσμα, με ένα σενάριο που υστερεί σε νοηματικό βάθος, και το οποίο άλλες φορές καταφεύγει σε ευκολίες, και άλλες γίνεται υπερβολικά περίπλοκο. 



    Ο Nolan θέλει και πετυχαίνει να στήσει ένα ταχύτατο κατασκοπικό θρίλερ που θυμίζει σε σημεία τη δομή Bond ταινιών, ξεχωρίζοντας με πρωτοποριακές ιδέες και τεχνάσματα. 
    Η διάθεσή του και η φιλοδοξία του όμως για το συγκεκριμένο κινηματογραφικό όραμα,  έχει σαν αποτέλεσμα να παραφουσκώσει την ταινία (και τη διάρκεια) με όσο το δυνατόν περισσότερο υλικό, φτάνοντας σε αναπόφευκτα δυσνόητες καταστάσεις.

    Εστιάζοντας λοιπόν στην ιδέα της πλοκής, υστερεί σε δραματικότητα, χωρίς να αναπτύσσει παρά ελάχιστα τους χαρακτήρες του οι οποίοι ακολουθούν τον καταιγιστικό ρυθμό των γεγονότων, τρέχοντας να τα προλάβουν ως διεκπεραιωτές σε αυτή τη δαιδαλώδη αφήγηση. 
    Σαν συνέπεια οι ηθοποιοί δεν καταφέρνουν να αφήσουν την ταυτότητά τους στην ταινία, με τον γρήγορο ρυθμό και τα εφέ να είναι ουσιαστικά οι πρωταγωνιστές. 

    Στον πρώτο ρόλο συναντάμε τον John David Washington (γιο του Denzel που μάθαμε στο BlacKkKlansman ), ενώ δίπλα του βρίσκουμε τους Robert Pattinson, Elizabeth Debicki, Kenneth Branagh και Michael Caine.

    Συνολικά μια σίγουρα εντυπωσιακή παραγωγή με πρωτοποριακά εφέ και καταιγιστική ανά στιγμές δράση, αλλά και ένα άνισο και υπέρμετρα φορτωμένο σενάριο το οποίο υποβαθμίζει το αποτέλεσμα, κάνοντας το φιλμ μια όχι από τις καλύτερες δουλειές του Βρετανού δημιουργού.

    Στους κινηματογράφους από 27 Αυγούστου.

    Γιώργος Νυκταράκης.

    • ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Κριτική: Tenet (2020) Rating: 5 Reviewed By: Konstantinos
    Scroll to Top