• Latest News

    Δευτέρα, 30 Οκτωβρίου 2017

    58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Διεθνές Διαγωνιστικό


    «Το ρίζωμα είναι η σημαντικότερη, αλλά και η πιο παραγνωρισμένη ανάγκη της ανθρώπινης ψυχής».
    Σιμόν Βέιλ (1909-1943)

    Με πυξίδα ένα από τα πιο  εμβληματικά βιβλία του 20ου αιώνα: «Το ρίζωμα» της γαλλίδας φιλοσόφου Σιμόν Βέιλ, από τις πιο ανήσυχες φωνές της παγκόσμιας διανόησης, το 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ακολούθησε έναν μη-παραδοσιακό δρόμο επιλογής ταινιών, εστιάζοντας σε πρωτοεμφανιζόμενους δημιουργούς, που εκφράζονται με τολμηρό και πρωτότυπο τρόπο, σε συνάρτηση με τις ιδέες που αναπτύσσονται στο έργο της Σιμόν Βέιλ.

    Το βιβλίο διατρέχει τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, θέτει υπό αμφισβήτηση τις θεμελιώδεις πλάνες του, αναλύει την ασθένεια του «ξεριζώματος» που τον έχει πλήξει και διακηρύττει ότι «το ρίζωμα είναι ίσως η σημαντικότερη, αλλά και η πλέον παραγνωρισμένη ανάγκη της ανθρώπινης ψυχής». 

    Ισχυρίζεται, ότι «η έννοια της υποχρέωσης υπερέχει εκείνης του δικαιώματος που εξαρτάται από αυτήν», ασκώντας δριμεία κριτική τόσο στην ιδέα της επανάστασης όσο και σε εκείνη της βίας. 
    Υμνεί την αρχαία ελληνική σκέψη και τον Πλάτωνα, κατακεραυνώνει την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και ευαγγελίζεται έναν «νέο πολιτισμό», θεμελιωμένο όχι στην ισχύ, αλλά στην δικαιοσύνη και την αγάπη.

    Ήρωες, σαν τους καθημερινούς ανθρώπους με τους οποίους ταυτίστηκε η Βέιλ, ανθρώπους που μας προκαλούν να αντιμετωπίσουμε τους δαίμονές μας, αλλά και να αγκαλιάσουμε τη ζωή, θα συναντήσουμε στο φετινό Διεθνές Διαγωνιστικό
    Από κοινωνικό δράμα μέχρι κομεντί και θρίλερ, οι ταινίες, ανήκουν σε διαφορετικά κινηματογραφικά είδη και αφηγούνται ολότελα διαφορετικές ιστορίες οι οποίες ωστόσο συνδέονται με κάτι κοινό. 

    Πάμε να τις δούμε:


    Lucky του Τζον Κάρολ Λιντς (ΗΠΑ): 
    Μια ταινία-αφιέρωση στον Χάρι Ντιν Στάντον. 
    Στην τελευταία του κινηματογραφική υπόκλιση υποδύεται τον 90χρονο Λάκι, ρόλο-αναφορά στους ήρωες των Παρίσι, Τέξας, Straight Story και Ατίθασης Καρδιάς. 
    Με τον Ντέιβιντ Λιντς σε έναν χαρακτηριστικό ρόλο.



    Εκείνες οι μακρυμαλλούσες νύχτες / Those Long Haired Nights του Τζεράρντο Καλάγκι (Φιλιππίνες) – Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα : 
    Ένα ταξίδι στην άκρη της νύχτας, στη γειτονιά με τα κόκκινα φανάρια της Μανίλα, εκεί που συναντιούνται  τα όνειρα τριών διεμφυλικών γυναικών.




    Για την οικογένεια / Closeness του Καντεμίρ Μπαλάγκοβ (Ρωσία): 
    Ο σκηνοθέτης, μαθητής του Αλεξάντερ Σοκούροφ, παραδίδει ένα ανατριχιαστικό ντεμπούτο βασισμένο σε πραγματική ιστορία: την απαγωγή ενός ζευγαριού στον Βόρειο Καύκασο. 
    Βραβείο Fipresci στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών.



    Εξοχικές κατοικίες / The Garden της Σόνια Μαρία Κρούνερ (Γερμανία): 
    Πατρίδα δεν είναι απλώς η παιδική ηλικία, αλλά και ένας τόπος όπου έχει πάντα ήλιο. 
    Το καλοκαίρι μιας οικογένειας αστών στη Γερμανία τη δεκαετία του ’70 περνά μέσα από μυρωδιές, χρώματα, σώματα και ήχους. 



    Η επιφάνεια των πραγμάτων της Νάνσυ Μπινιαδάκη (Γερμανία, Ελλάδα): 
    Ένας αστικός μύθος μιλά για ένα κορίτσι που παρασύρθηκε τη δεκαετία του ’80 από ένα αρχαίο υπόγειο ποτάμι που κανείς δεν έχει δει. 
    Σήμερα μια νεαρή ανθρωπολόγος συναντά τις τρεις καλύτερες φίλες της και μια καθηγήτριά τους για να μάθει τι πραγματικά συνέβη. 
    Με τις Μ. Σκουλά, Μ. Καλλιμάνη, Θ. Μπαζάκα, Μ. Τριανταφυλλίδου (συμμετοχή στα Works in Progress του 57ου ΦΚΘ).




    Φορτίο / Cargo του Ζιλ Κουλιέρ (Βέλγιο, Ολλανδία, Γαλλία): 
    Ένας άνδρας πέφτει από το αλιευτικό του σκάφος στα παγωμένα νερά της Βόρειας Θάλασσας και βυθίζεται σε κώμα, αφήνοντας τους τρεις γιους του αντιμέτωπους με το χάος και την απόγνωση.




    Καθοδήγηση Ζωής / Life Guidance της Ρουθ Μάντερ (Αυστρία): 
    Σε μια δυστοπική κοινωνία, μια εταιρεία με το όνομα «Καθοδήγηση Ζωής» αναλαμβάνει να «διορθώσει» τη συμπεριφορά όσων μελών της μεσαίας τάξης δεν είναι αρκετά «λειτουργικά». 
    Μια σκοτεινή οργουελική αλληγορία.




    Winter Brothers του Χλίνουρ Πάλμασον (Δανία, Ισλανδία): 
    Σε μια πιο άγνωστη πλευρά της Δανίας, δυο αδέρφια ζουν στην ανέχεια. 
    Για να επιβιώσουν δε διστάζουν να παρανομήσουν, με απρόβλεπτες συνέπειες. 
    Η έκρηξη ανάμεσά τους δεν θα αργήσει, όταν μια γυναίκα γίνεται η πέτρα του σκανδάλου. 




    The Ox του Γιώργου Νικόπουλου (Ελλάδα): 
    Ένα πειραματικό animation χωρίς λόγια που διαδραματίζεται σε ένα φανταστικό τόπο. 
    Οι ηλικιωμένοι κάτοικοί του, υποδουλωμένοι όλη τους τη ζωή στην εξουσία, πασχίζουν να μετατρέψουν τη γη τους σε «χρυσό βασίλειο» ρίχνοντας ένα λίπασμα χρυσού στα σπαρτά. 
    Η σωτηρία τους θα έρθει από ένα γενναίο κορίτσι.  




    Κοράκια  / Ravens του Γιενς Ασούρ (Σουηδία): 
    Ο διάσημος φωτογράφος Γενς Ασσούρ, στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του. 
    Ο επίμονος αγρότης Άγκνε ονειρεύεται πως ο γιος του θα αναλάβει μια μέρα την οικογενειακή φάρμα, ενώ προσπαθεί ταυτόχρονα να σώσει την περιουσία του από την επέλαση του «εκσυγχρονισμού».




    Η άμυνα του δράκου /The Dragon’s Defense της Νατάλια Σάντα (Κολομβία) 
    Τρεις ηλικιωμένοι φίλοι, δεινοί σκακιστές, αδυνατούν να κάνουν οποιαδήποτε κίνηση στρατηγικής σημασίας στη ζωή τους. 
    Η ώριμη ανδρική ψυχή αποτυπωμένη με τη φρέσκια ματιά μιας νεαρής σκηνοθέτιδας.




    Ο γιος της Σοφίας της Ελίνας Ψύκου (Ελλάδα, Γαλλία, Βουλγαρία): 
    Ο 11χρονος Μίσα καταφθάνει από τη Ρωσία στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2004 για να ζήσει με τη μητέρα του, Σοφία, μετά από ένα διάστημα αποχωρισμού. Στην Αθήνα τον περιμένει ένας νέος πατέρας. 
    Ο Μίσα θα αποδράσει από την καταπιεστική καθημερινότητά του μέσα από τη φαντασία του και τα αγαπημένα του παραμύθια (Μεγάλο Βραβείο στο Φεστιβάλ Τραϊμπέκα). 
    Με τους Θανάση Παπαγεωργίου, Βάλερι Τσεπλάνοβα, Βίκτορ Κόμουτ.




    Ούτε όνομα, ούτε υπογραφή / No Date No Signature του Βαΐντ Τζαλιλβάντ (Ιράν): 
    Ένας ιατροδικαστής χτυπά με το αυτοκίνητό του ένα 8χρονο αγόρι και το τραυματίζει ελαφρά. 
    Όμως την επόμενη μέρα το αγόρι βρίσκεται νεκρό. 
    Πρόκειται για δηλητηρίαση -όπως δείχνει η πρώτη γνωμάτευση- ή φταίει ο ίδιος για το τραγικό συμβάν; 




    Κτήνος του Μάικλ Πιρς (Ηνωμένο Βασίλειο)
    Μια νεαρή γυναίκα ερωτεύεται παράφορα έναν μυστηριώδη ξένο. 
    Όταν μια σειρά από ύποπτους φόνους δείχνουν εκείνον ως ένοχο, η κοπέλα θα τον υπερασπιστεί με κάθε κόστος.

    Αλέξης Κυριαζής.



    • ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Διεθνές Διαγωνιστικό Rating: 5 Reviewed By: Konstantinos
    Scroll to Top