• Latest News

    Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

    Ελληνικό Box Office: Μήπως έχουμε το ελληνικό σινεμά που μας αξίζει;


    Χειμώνας του 2013.
    Η πλήρης ψηφιοποίηση είναι πλέον γεγονός στα multiplex της χώρας μας - φυσικά με έξωθεν κεφάλαια, όχι δικά τους – και η σοβαροί υπεύθυνοι προγράμματος είναι πλέον καβάλα στο άλογο.

    Βλέπετε, όταν υπήρχαν ακόμη κόπιες 35mm, ήταν διατεθειμένοι να πάρουν οι ίδιοι τηλέφωνο μια νεοσύστατη εταιρεία διανομής, να ζητήσουν ραντεβού για να ζητήσουν να παίξουν τη ταινία της, ακόμα και μια ανθολογία τρόμου, γιατί είχανε καμιά 15ριά αίθουσες να γεμίσουν, και διαφορετικά θα αναγκάζονταν να παίζουν την ίδια ταινία σε 3 και 4 αίθουσες.
    Οι κόπιες κόστιζαν και τα γραφεία δεν τις φέρνανε και με το τσουβάλι.

    Τα παρακάλια κόπηκαν λοιπόν, τώρα θα ανέβουν εκείνοι στο άλογο και ‘…τώρα θα δείτε πώς κάνουμε εμείς πρόγραμμα στις αίθουσες μας.
    Γιατί εμείς ξέρουμε τη δουλειά μας.’

    Ένα χρόνο μετά, η νεοσύστατη αυτή εταιρεία φέρνει στις αίθουσες μερικές αξιόλογες ανεξάρτητες ελληνικές παραγωγές (ο όρος ‘ανεξάρτητες’ εδώ σημαίνει χωρίς κρατική χρηματοδότηση, παρά μόνο από το υστέρημα των δημιουργών), εκ των οποίων μία εποχής και μία αστυνομική.
    ‘Εμείς δεν παίζουμε τέτοιες ταινίες στους κινηματογράφους μας’.
    ‘Δεν είναι καλή, δεν ενδιαφέρει τον κόσμο’.
    Γιατί αυτοί, ξέρουνε τη δουλειά τους.

    Η μία έκανε τρία (3) sold out στις ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ, πήρε μερικά διεθνή βραβεία και ήταν στην τελική τριάδα των υποψηφιοτήτων των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας.
    Προβλήθηκε σε μία αίθουσα και έκανε 1.000 εισιτήρια σε μία εβδομάδα, από τους υψηλότερους Μέσους Όρους εκείνη τη χρονιά.
    Η άλλη πήρε καλές γενικά κριτικές και …ένα ψιλο REMY στο φεστιβάλ του Houston

    Χειμώνας 2016.
    Τα …multiplex βγάζουν ταινία, ελληνική, στην οποία δεν παίζει ο Παπακαλιάτης.
    Οι κριτικές είναι κάκιστες από το σύνολο των Μέσων (εμείς της βάλαμε 1/10 γιατί απλούστατα δεν υπάρχει στα γραφικά μας το 0, και μας την είπατε γι’αυτό!), το trailer δεν σε παραπλανούσε καθόλου (εξίσου κακό).

    Η ταινία βγαίνει σε 60 (!) αίθουσες πανελλαδικά (αν και …μόνο 17 στην Αθήνα) και κάνει …24.000 εισιτήρια.
    Γιατί;
    Μα γιατί ‘αυτοί ξέρουν τη δουλειά τους’.
    Αν νόμιζες ότι η δουλειά τους είναι να σου δείχνουν ό,τι κυκλοφορεί στην Ελλάδα και απευθύνεται στο κοινό τους, κάνεις λάθος.
    Δουλειά τους είναι να κατευθύνουν ένα ανυποψίαστο κοινό σε μια άθλια ελληνική παραγωγή, γιατί είναι δική τους.

    Επίσης, να κόβουν άλλες ελληνικές παραγωγές πολύ καλύτερες (φυσικά, στα τελευταία χρόνια υπήρξαν δεκάδες ελληνικές ταινίες που δεν προβλήθηκαν στα συγκεκριμένα multiplex, οι παραπάνω δύο είναι απλό παράδειγμα), χωρίς να μπορούν να καταλάβουν ότι το αυτονόητο αποτέλεσμα είναι να διώχνουν ακόμη περισσότερο τον κόσμο από το σινεμά, και ειδικά το ελληνικό.

    Γιατί, μη μου πείτε ότι αυτοί οι 24.000 (καμιά 30ρια χιλιάδες ως το τέλος της εβδομάδας, ίσως και περισσότεροι) θα ξαναπάνε σύντομα να δουν μια ελληνική παραγωγή.

    Το νούμερο πάντως δεν είναι κακό (αυτό ακριβώς είναι το κακό).
    Στην Αθήνα, οι 17 αίθουσες έκαναν 11.113 εισιτήρια, δηλαδή 653 ανά αίθουσα, σχεδόν όλες multiplex, νούμερο αρκετά καλό για την εποχή μας.
    Το πόσο ευχαριστημένοι έμειναν όσοι πήγαν, δεν το ξέρω, ενημέρωση δεν έχω αυτή τη φορά.
    Το φαντάζομαι όμως (νωπές οι μνήμες άλλης ελληνικής ταινίας στην οποία θεατές σε μεγάλες αίθουσες έφευγαν βρίζοντας στο διάλειμμα).

    Μ’αυτά και μ’αυτά, θα πρέπει τώρα εγώ που αγαπώ το σινεμά, να πείσω τον κόσμο να πηγαίνει στους κινηματογράφους και να μην βλέπει ταινίες από τον …τετραπύρηνο του.
    Αλλά είπαμε, ‘αυτοί ξέρουν τη δουλειά τους’.

    Τουλάχιστον οι Σύμμαχοι ήρθαν πρώτοι στο τετραήμερο, με άλλα 26.205 εισιτήρια σε 76 αίθουσες στη 2η βδομάδα τους.
    Μια παρηγοριά, όσο και να πεις.

    Η ταινία που περιμέναμε (μάλλον ελπίζαμε) να ανεβάσει τα εισιτήρια του τετραημέρου, το Underworld: Blood Wars, δεν τα κατάφερε.
    Ωστόσο, τα νούμερα παραπλανούν κάπως.
    Η ταινία προβλήθηκε σε 28 3D αίθουσες, και μάλιστα οι 20 (!!) στην επαρχία, κάνοντας μόλις 2.564 εισιτήρια (το 3D έπαψε να πουλάει, καταλάβετέ το).
    Αν το απομονώσεις λοιπόν,  σε 52 αίθουσες έκανε 15.300 εισιτήρια.
    Εξίσου κακό νούμερο, αλλά ακούγεται καλύτερο από τα 17.864 σε 80 αίθουσες αθροιστικά.

    Στα υπόλοιπα new entries, το Lion προσέλκυσε 7.422 θεατές σε 30 αίθουσες (19 στην Αθήνα), το θριλεράκι του τετραημέρου, Shut In, μόλις 2.722 σε 15, ενώ ευχαριστημένο μπορεί να νοιώθει η Δασκάλα με 2.250 εισιτήρια σε 4 Αθηναικές αίθουσες.
    Όσο για το Historia Oficial, κινήθηκε στα γνώριμα νούμερα του είδους, με 995 εισιτήρια στις 2 αίθουσες της Αθήνας.

    Συνολικά 130.705 άνθρωποι πήγαν σινεμά το πρώτο τετραήμερο του Δεκέμβρη.
    Ελαφρώς καλύτερα από το περασμένο αρνητικό ρεκόρ διμήνου, ακριβώς στα ίδια άσχημα επίπεδα που κινείται η χειμερινή σεζόν, απελπιστικά χειρότερα από κάθε ελπίδα μας για μία άνοδο στις τελευταίες βδομάδες του χρόνου.


    Τετραήμερο 1-4 Δεκεμβρίου 2016.

    Α/Α ΤΑΙΝΙΑ ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ ΣΥΝΟΛΟ
    1 Allied 26.205   83.309
    2 The Bachelor 23.913   23.913
    3 Underworld: Blood Wars 17.864   17.864
    4 Fantastic Beasts And Where To Find Them 11.560 141.841
    5 Ozzy   7.988   18.006
    6 Lion   7.422     7.422
    7 The Trolls   6.187   87.086
    8 Get Squirelly   4.355     9.317
    9 Shut In   2.722     2.722
    10 I, Daniel Blake   2.303   30.705

    • ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Ελληνικό Box Office: Μήπως έχουμε το ελληνικό σινεμά που μας αξίζει; Rating: 5 Reviewed By: Konstantinos
    Scroll to Top