F Comic Con 2011: Νέες τεχνικές από τον Francis Ford Coppola στο Twixt - FilmBoy Comic Con 2011: Νέες τεχνικές από τον Francis Ford Coppola στο Twixt - FilmBoy
  • Latest News

    Comic Con 2011: Νέες τεχνικές από τον Francis Ford Coppola στο Twixt

    Γράφει ο Κωνσταντίνος Τσώκος.

    Μεγάλες στιγμές και δοξασμένες για το Comic-Con.
    Και όλα αυτά με την επάνοδο του Francis Ford Coppola ο οποίος είχε να εμφανιστεί εκεί απ'το μακρινό...1991!

    Μαζί του έφερε τον συνθέτη ηλεκτρονικής μουσικής Dan Deacon και τον γνωστό ηθοποιό Val Kilmer(πως πάχυνε έτσι αυτός ρε παιδιά;).
    Οι δυο τους είναι απ'τους κύριους κρίκους του επιτελείου για την καινούρια ταινία του Coppola με τίτλο Twixt.

    Το Twixt αποτελεί κατά κάποιο τρόπο μια μείξη όπου η ιστορία συνδυάζει το gothic horror με το μυστήριο δολοφονίας (σε φάση who did it) και τοποθετείται σε μια μικρή βόρεια πόλη της Καλιφόρνια.

    Ειπώθηκε ότι το event εκείνης της μέρας ήταν ένα απ'τα καλύτερα που έχουμε δει στον κεντρικό χώρο Hall H του Comic-Con και αυτό δεν οφείλονταν τόσο στην ταινία από μόνη της (η οποία ήταν μόνο ένα μέρος του πάνελ) αλλά ...



    ...στο τι σκοπεύει να κάνει ο Coppola με αυτήν.
     
    Ο οποίος εντός της χρονιάς που διανύουμε, σχεδιάζει για αργότερα μια περιοδεία που θα περάσει από 30(!) πόλεις, παίρνοντας μαζί του τον συνθέτη Dan Deacon και πιθανότατα μερικά και απ'τα υπόλοιπα ταλέντα, γεγονός που θα δημιουργήσει μια δυναμική και μοναδική αλληλεπίδραση ταινίας και κοινού.

    Το επιτελείο θα κουβαλάει μαζί του αρκετό οπτικό υλικό και μάλιστα αναλόγως με την πόλη και το πότε θα την επισκέπτονται, το κοινό θα βλέπει μια διαφορετική άποψη της ιστορίας.
    Σαν να βλέπει η κάθε πόλη μια ρεμιξαρισμένη εκδοχή της ταινίας.

    Υπάρχει πολύ υλικό για να καλύψουμε, οπότε ...ας ξεκινήσουμε! 


    Αρχικά βλέπουμε τον Val Kilmer ως έναν ερασιτέχνη συγγραφέα τρόμου, που φτάνει στην Swan Valley για να υπογράψει τα βιβλία του.
    Ο Tom Waits χρησιμοποιείται ως αφηγητής για το πρώτο πέρασμα μας απ'την πόλη.

    Εκεί βλέπουμε τοπικά στοιχεία όπως έναν πύργο με ένα μεγάλο ρολόι, που απεικονίζει με πρόσωπα τους διάφορους χρόνους.
    Επιπλέον έχει κατασκηνώσει στην πόλη μια ομάδα παιδιών-βαμπίρ, με αρχηγό τον Flamingo (πολύ...brutal για βρυκόλακα) τον οποίο ερμηνεύει τίγκα στο υπερβολικό make-up ο Alden Ehrenreich.

    Ο χαρακτήρας του Val Kilmer βασανίζεται από την ανεπάρκεια του και την ανάγκη του να γράφει βιβλία-σαβούρες για να ζήσει.
    Λέει χαρακτηριστικά:"Γράφω εξαιτίας του αβάσταχτου οικονομικού βάρους που μ'έχει πλακώσει".
    Κάτι που εμφανέστατα μάς ακούγεται σαν προσωπική δήλωση του Coppola.

    Ο ήρωας θα μάθει για τη μυστηριώδη δολοφονία μέσω του ηθοποιού Bruce Dern (που θα του δείξει την κατασκευή μιας ηλεκτρικής καρέκλας για βαμπίρ) και θα πληροφορηθεί για μια ακόμα παλιότερη δολοφονία που έγινε τοπικός μύθος.
    Αυτή η παλιότερη ιστορία παρουσιάζεται μέσω ενός ονείρου όπου ο συγγραφέας Edgar Allan Poe, που τον ερμηνεύει ο Ben Chaplin, συνομιλεί με τον πρωταγωνιστή. 


    Υπάρχουν πολλές ακόμα σκηνές, ίσως και λίγο αστείες, όπου ο χαρακτήρας του Val Kilmer προσπαθεί να γράψει.
    Εκεί βλέπουμε κάποια όνειρα σε ασπρόμαυρο φόντο, κάποιες σεκάνς στην πόλη Swan Valley που θυμίζουν το παράξενο κλίμα του Twin Peaks του David Lynch και συζητήσεις με το πνέυμα ενός νεκρού κοριτσιού (Elle Fanning).

    Ως επί το πλείστον το υλικό φαινόταν εξαιρετικό και ο Coppola εξήγησε πως αν και δεν του αρέσει να φοράει γυαλιά για να βλέπει 3D ταινίες (είπε ότι στο μεγαλύτερο μέρος του Avatar τα είχε βγάλει), κάποια κομμάτια του Twixt θα είναι σίγουρα 3D.

    Όσο για την ιστορία;
    Μην ανησυχείτε,όσο μπερδευτήκατε εσείς μπερδευτήκαμε και μεις!

    Ο Coppola τόνισε πάντως ότι:

    "Αν και παλαιάς σχολής, η απόδοση του 3D στην ταινία θα φανερώνει πολλά για την τεχνολογία του.
    Είναι άλλωστε το επόμενο εξελικτικό στάδιο για την τέχνη του σινεμά, μια τέχνη που είναι ακόμα νέα καθώς υπάρχει μόλις λίγο παραπάνω από 100 χρόνια και θα συνεχίσει να εξελίσσεται."

    Αν και γενικά γκρίνιαξε λίγο για το ότι το επόμενο αυτό στάδιο είναι το 3D, εμείς συμφωνούμε ότι έχουμε ακόμα να δούμε πολλά πράγματα απ΄την 7η τέχνη.
    Αρκεί να μην μείνει το 3D,μόνο στις αυξήσεις των εισιτηρίων.

    Το ζουμί όμως στην παρουσίαση του Twixt ήταν η επίδειξη ενός ελεγχόμενου συστήματος I-Pad με το οποίο μπορούν να δημιουργηθούν οι ειδικές επεξεργασίες του φιλμ: 


    Αυτό που ακολούθησε ήταν μια επίδειξη των δυνατοτήτων του συστήματος αυτού σε πρακτική χρήση.

    Ο κ.Coppola δημιούργησε μια-δυο διαφορετικές εκδόσεις του πρώτου trailer αποσυναρμολογώντας τη σειρά των σκηνών, δείχνοντας μερικές φορές πολύ μεγαλύτερες βερσιόν διαφόρων κομματιών διαλόγου.

     
    Ουσιαστικά και ως ένα βαθμό, τον είδαμε να επεξεργάζεται την ταινία εν κινήσει και αυτό είναι που υποσχέθηκε για την περιοδεία.
    Για να διασκεδάσει τον εαυτό του και το πλήθος, έβαλε το σύστημα σε λειτουργία shuffle και είδαμε να προκύπτει ένα εφαρμόσιμο συγκεντρωτικό trailer, διαφορετικό απ'τα συνηθισμένα.

    Η παρουσίαση ήταν μεν λίγο 'προβληματική', αλλά οι παρευρισκόμενοι στο πάνελ το ξεπέρασαν χρησιμοποιώντας το χιούμορ και τη γοητεία τους.
    Όπως εξήγησαν, η επίδειξη της τεχνολογίας τούς φάνηκε σαν πρόβα και όχι τελική παράσταση.

    Το Twixt μπορεί να μην απαραίτητα το επόμενο μεγάλο βήμα στην εξέλιξη του κινηματογράφου και του 3D, αλλά σίγουρα θα θέλαμε να βρισκόμασταν εκεί για να αντικρίζαμε τον Francis Ford Coppola και το ενθουσιασμένο πλήθος.

    Οι συμμετέχοντες στο πάνελ βλέπετε είχαν μια μόνιμη επευφημία πριν και μετά την παρουσίαση και κρίνοντας απ΄τον ενθουσιασμό του κοινού, ο Coppola φάνηκε να κρατάει τον παλμό τους στο χέρι.

     
    Αυτό για μας,είναι και το πιο σημαντικό: να έχεις την πλήρη στήριξη του κοινού σε αυτό το πείραμα που σκέφτεσαι να πραγματοποιήσεις.
    Άλλωστε αν δεν έχεις αυτό, δεν αξίζει να προχωρήσεις.
    Ο μεγάλος κριτής είναι πάντα το κοινό. 


    Βέβαια αυτή η νέα προσέγγιση στην κινηματογράφηση,εγείρει πολλά ερωτήματα.
    Πρωτίστως αναρωτιόμαστε αν σύμφωνα με τον Coppola θα υπάρχει κάποια κύρια αφήγηση που θα επικρατεί των άλλων και κατά πόσο το συνεχές ρεμιξάρισμα της ιστορίας θα επηρεάζει την αφήγηση.

    Μην ξεχνάμε ότι τοποθετώντας κάποια πλάνα και σεκάνς πριν από άλλα, μπορεί αυτό να έχει επιπτώσεις στη σημασία και το νόημα τους.
    Και αλλάζοντας την αυστηρότητα διάταξης του υλικού, πώς μπορεί να επηρεαστεί η ίδια η τέχνη της αφήγησης και η λεπτότητα του να διηγηθείς μια ιστορία;

    Προσωπικά ο κινηματογράφος σαν τέχνη που είναι, θεωρείται λογικό να είναι ανοιχτός σε τάσεις και μεις σαν κοινό παραμένουμε ανοιχτόμυαλοι και δεκτικοί σε ότι σουρεαλιστικό και 'καμμένο' μας παρουσιάσουν.

    Το θέμα είναι αν όλα αυτά γίνονται για την εξέλιξη ή για το κλασικό δήθεν και 'κουλτουριάρικο', η τέχνη για την τέχνη.

    Όπως και να χει δεν μπορούμε να σας κρύψουμε ότι ανυπομονούμε!

    Υ.Γ.:δείτε παρακάτω τα 3D...'γυαλιά' που δόθηκαν στο πάνελ πριν την έναρξη του.


    • ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Comic Con 2011: Νέες τεχνικές από τον Francis Ford Coppola στο Twixt Rating: 5 Reviewed By: Konstantinos
    Scroll to Top