• Latest News

    Ελληνικό Box Office: Ο Σεφερλής μας δίχασε και πάλι!


    Στις πρώτες ημέρες του Φλεβάρη συνήθως αρχίζουμε να διακρίνουμε την πτωτική τάση των εισιτηρίων, αλλά φέτος έχουμε …Σεφερλή!
    Δεν περίμενα ότι θα το έγραφα ποτέ αυτό, αλλά η πρώτη κινηματογραφική ταινία του Μάρκου Σεφερλή στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία!
    178.843 άνθρωποι πήγανε σινεμά το περασμένο τετραήμερο, από τους οποίους οι 75.671 στο Χαλβάη 5-0, μια ταινία με πολύ κακές κριτικές, με πολύ κράξιμο στα socials (από σεσημασμένους/ες …φοβικούς) και με 34 μόλις αίθουσες στην Αθήνα (110 συνολικά, οι 61 στην επαρχία).

    Προσωπικά, συμπαθώ τον Σεφερλή.
    Εκφράζει κάτι μοναδικό στην Ελλάδα (υπό την έννοια της μοναδικότητας), δουλεύει συνέχεια, έχει δικές του ιδέες και το κυριότερο, κάνει δικές του παραγωγές (πάντα είμαι με τους ανθρώπους που τολμούν, που πληρώνουν από τη τσέπη τους, που ρισκάρουν στη τέχνη, σε αντίθεση με αυτούς που απλώς περιμένουν προτάσεις – και αυτό ισχύει και στον κινηματογραφικό χώρο. Ξέρετε πόσοι άνθρωποι του χώρου μας δεν έχουν κάνει τίποτε δικό τους επί χρόνια απασχόλησής τους με το σινεμά; Ξέρετε πόσοι άνθρωποι κρίνουν άλλους που πληρώνουν το σινεμά, επί χρόνια, χωρίς αυτοί να έχουν δώσει μία δραχμή στον κινηματογράφο; Ξέρετε πόσοι ζουν περιμένοντας μια διαφήμιση, ένα ταξίδι, ένα δωράκι, από αυτούς που πληρώνουν για να υπάρχουν εκείνοι που θα γράψουν κάτι κακό ελαφρά τη καρδία;).
    Αν μια παράστασή του Σεφερλή δεν πάει καλά, θα πληγεί ο ίδιος οικονομικά.
    Αυτός ο τύπος λοιπόν, αποφάσισε να κάνει κινηματογραφική ταινία.
    Δικαίωμά του, θα πω εγώ.
    Το λάθος του είναι ότι βασίστηκε σε …σεσημασμένους δημιουργούς κακών ταινιών.
    Γιατί το Χαλβάη 5-0 είναι μια κακή ταινία.
    Αλλά είναι δικαίωμά του να την κάνει, όπως είναι δικαίωμά των 75.000 ανθρώπων να τη δουν, όπως είναι και δικαίωμα των κριτικών να τη θάψουν, δικαιότατα.
    Αλλά κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αρχίσει τις απειλές και τα αναθέματα, ούτε να απειλεί (εκ του ασφαλούς, γιατί έτσι και αρχίσει κανένας ευερέθιστος να μηνύει, δε μας φτάνουν ούτε 10 μέτρα φούστα να κρυφτούμε) ότι ‘θα του πετάξει σκ… έτσι και τον δει μπροστά της’, επειδή λέει είναι σεξιστής και ομοφοβικός.
    Συγνώμη που διακόπτω το κατηγορώ σας, αλλά εσείς που τα λέτε αυτά είστε χειρότεροι.
    Εσάς δε χρειάζεται ο χώρος, όχι τον Σεφερλή.
    Και δε σας είδα να αναθεματίζετε τη Jennifer Lopez για το Hustlers.



    Μακάρι να είχαμε ένα διαφορετικό ελληνικό σινεμά.
    Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, οι επιτυχημένες εμπορικά ελληνικές κωμωδίες είναι οι περισσότερες κακές ταινίες – παρόλο που είχαμε μια τεράστια κληρονομιά από τον Φίνο, τον Δαλιανίδη και τους τεράστιους κωμικούς μας.
    Αλλά έχουν κι αυτές οι κακές ταινίες το δικαίωμα να βγαίνουν στους κινηματογράφους και μάλιστα, κάποιες από αυτές να κάνουν και εμπορική επιτυχία.
    Μήπως λοιπόν έχουμε το σινεμά που χρειαζόμαστε:

    Στις άλλες νέες κυκλοφορίες, το The Gentlemen του Guy Ritchie άνοιξε από τη 4η θέση με 15.095 εισιτήρια σε 57 αίθουσες, οι 26 στην Αθήνα.
    Πολύ καλά θα πω εγώ.
    Πολύ καλό A-list cast, καλές κριτικές, όνομα εγγύηση στη σκηνοθεσία, το The Gentlemen είχε όλα τα εφόδια να σταθεί καλά στα ταμεία και το έκανε.
    Κι αν δεν είχε μπροστά του τους 15.783 θεατές του 1917, θα πήγαινε ακόμα καλύτερα.
    Μη ξεχνάτε ότι ο Βρετανός σκηνοθέτης είχε να κάνει τέτοια ταινία από το Rocknrolla το 2008.

    Ο πολυδιαφημισμένος Φάρος ξεκίνησε με μια πολύ διακριτική διανομή με μόλις 3 Αθηναϊκές αίθουσες και μία στη Θεσσαλονίκη, αλλά κατάφερε να μαζέψει 4.722 θεατές.
    Τρελό νούμερο για τόσες λίγες αίθουσες, ρίσκο που όμως πέτυχε.
    Το The Lighthouse έχει εξαιρετικές κριτικές, ένα cast αδόκιμο για ταινία τρόμου (ή με στοιχεία τρόμου) αλλά πολύ αγαπητό στις μάζες, τεράστια διαφημιστική καμπάνια και ένα θετικό buzz που κινείται μεταξύ δράματος και θρίλερ. 
    Λογικά, στις επόμενες εβδομάδες θα παίζει σε περισσότερες αίθουσες.

    Πιο κάτω, και οριακά εκτός δεκάδας άνοιξε το animation Sheep and Wolves: Pig Deal με 2.869 εισιτήρια σε 67 αίθουσες, οι 29 στην Αθήνα.
    Για τόσες πολλές αίθουσες και με τα Dolittle και Pets United να κατεβαίνουν, κανείς δεν πρέπει να είναι χαρούμενος.
    Ούτε η εταιρεία που το κυκλοφόρησε ούτε αυτή που έκανε τη διανομή.

    Το Ινδικό The Extraordinary Journey of the Fakir βγήκε …συνοδευτικά σε 18 αίθουσες (8 μόνο στην Αθήνα) και σχεδόν αποκλειστικά στα …γαλάζια multiplex, κι έκανε 1.093 εισιτήρια.
    Τέλος, το ελληνικό Cosmic Candy βγήκε σε μία Αθηναϊκή αίθουσα (515 εισιτήρια) και σε μία στη Θεσσαλονίκη (72 εισιτήρια).

    Καλό σινεμά.

    30 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου 2020


    A/A TAINIA ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ ΣΥΝΟΛΟ
    1 Χαλβάη 5-0 75.671 75.671
    2 Ευτυχία 19.762 610.878
    3 1917 15.783 204.855
    4 The Gentlemen 15.095 15.095
    5 Dolittle 8.628 56.457
    6 Pets United 6.477 16.551
    7 Jojo Rabbit 5.788 22.665
    8 The Lighthouse 4.722 4.722
    9 The Turning 3.604 22.748
    10 Bad Boys For Life 3.128 38.646

    • ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Ελληνικό Box Office: Ο Σεφερλής μας δίχασε και πάλι! Rating: 5 Reviewed By: Konstantinos
    Scroll to Top