• Latest News

    Κριτική: 1917 (2019)




    Ο Sam Mentes, επανέρχεται δυναμικά, με μία εντυπωσιακή πολεμική περιπέτεια, που απέσπασε δύο Xρυσές Σφαίρες, αλλάζοντας το προ-οσκαρικό τοπίο. 
    Ο Βρετανός σκηνοθέτης έκανε την μεγάλη ανατροπή στην απονομή της 5ης Ιανουαρίου, από όπου έφυγε ως ο μεγάλος νικητής της βραδιάς, με το «1917» να βραβεύεται ως η καλύτερη δραματική ταινία και ο ίδιος ως ο καλύτερος σκηνοθέτης, εκτοπίζοντας τα μεγάλα φαβορί Martin Scorsese και Quentin Tarantino
    Ο σκηνοθέτης του «American Beauty» και των δύο τελευταίων James Bond («Skyfall», «Spectre») καταπιάνεται αυτή τη φορά με τον Α  Παγκόσμιο πόλεμο, μεταφέροντας στην μεγάλη οθόνη μια αληθινή ιστορία, βασισμένη στις διηγήσεις του παππού του Άλφρεντ Μέντες (στον οποίο αφιερώνει την ταινία).

    Έτος 1917, ο Α  Παγκόσμιος πόλεμος μαίνεται στα χαρακώματα της Βόρειας Γαλλίας και τα βρετανικά στρατεύματα δίνουν σκληρές μάχες. 
    Μετά από εντολή ενός συνταγματάρχη, δύο νεαροί στρατιώτες αναλαμβάνουν μία άκρως επικίνδυνη αποστολή: να μεταφέρουν την διαταγή της ακύρωσης μίας μεγάλης συντονισμένης επίθεσης ενός βρετανικού τάγματος ενάντια στα γερμανικά στρατεύματα, καθώς πρόκειται για παγίδα του εχθρού. 
    Οι δύο νεαροί ξεκινούν μία διαδρομή ζωής και θανάτου διασχίζοντας την πιο επικίνδυνη περιοχή της εμπόλεμης ζώνης, ενώ παλεύουν να προλάβουν να σώσουν από βέβαιο θάνατο το τάγμα μέσα στο οποίο βρίσκεται και ο αδερφός του ενός στρατιώτη.



    Μία κλασική χολιγουντιανή συνταγή εκτελείται με πρωτοτυπία από έναν βιρτουόζο σκηνοθέτη. 
    Ο Mentes έχει στα χέρια του μια πολεμική περιπέτεια, την οποία μετατρέπει μεθοδικά σε ένα αγωνιώδες ψυχολογικό θρίλερ. 
    Με την κάμερα να ακολουθεί (στην μεγαλύτερη διάρκεια) σε απόσταση αναπνοής τους δύο ήρωες, μεταφέρει ρεαλιστικά την εφιαλτική ατμόσφαιρα του πεδίου της μάχης, ενώ το σενάριο κρύβει τολμηρές ανατροπές και το σασπένς κόβει την ανάσα. 
    Οι χαρακτήρες ωστόσο είναι επίπεδοι και τα αντιπολεμικά μηνύματα περιορίζονται στο φόντο (οι σκηνές που αναφέρεται η ανταλλαγή του τιμητικού μεταλλίου με ένα μπουκάλι κρασί και της γυναίκας που κρύβεται με ένα άγνωστο παιδί στο υπόγειο) μιας ηρωικής πολεμικής περιπέτειας, η οποία όσο πλησιάζει προς την κορύφωσή της, αποκτά μία προβλέψιμη εξέλιξη και ολοκληρώνεται με τον αναμενόμενα χολιγουντιανό τρόπο.

    Πρόκειται για έναν κινηματογραφικό άθλο του Αμερικανού σκηνοθέτη, ο οποίος σε συνεργασία με τον σπουδαίο διευθυντή φωτογραφίας Ρότζερ Ντίκινς, κινηματογραφεί με εντυπωσιακή δεξιοτεχνία ένα εκτενές, διάρκειας δύο ωρών, μονοπλάνο (τα ελάχιστα cuts δύσκολα διακρίνονται), σημειώνοντας ένα τεχνικό επίτευγμα σε ένα φιλμ που ήδη αποτελεί ένα από τα μεγάλα φετινά οσκαρικά φαβορί.

    Στους κινηματογράφους από 9 Ιανουαρίου.

    Γιάννης Αποστολίδης.

    • ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Κριτική: 1917 (2019) Rating: 5 Reviewed By: Konstantinos
    Scroll to Top