• Latest News

    Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2019

    Κριτική: Ευτυχία (2019)



    Η Ευτυχία Παπαγιανοπούλου υπήρξε μια από τις σπουδαιότερες στιχουργούς του ελληνικού τραγουδιού, συνεργαζόμενη με τα μεγαλύτερα ονόματα της μουσικής σκηνής στα μέσα του προηγούμενου αιώνα (Χιώτης, Τσιτσάνης, Χατζιδάκις, Καζαντζίδης μεταξύ άλλων). 
    Παρόλες τις επιτυχίες, η φήμη της συχνά περιοριζόταν στους μουσικούς κύκλους, κάτι που είχε να κάνει και με την προσωπική της στάση απέναντι στη ζωή. 
    Πάντα μποέμ και με μεγάλη αδυναμία στον τζόγο, έφερνε τον εαυτό της σε οικονομικά αδιέξοδα, αναζητώντας δανεικά και χαρίζοντας σχεδόν στίχους της για να επιβιώσει.

    Όπως δηλώνει όμως και η ίδια μέσω της ταινίας, περπάτησε τη ζωή όπως πραγματικά επιθυμούσε, με άξονα την ελευθερία και χωρίς συμβιβασμούς. 
    Όλη αυτή την πορεία της επιχειρεί να αναδείξει η ταινία, και σε προσωπικό αλλά και σε επαγγελματικό επίπεδο, από την εποχή που έφυγε από τη Σμύρνη για να έρθει στην Ελλάδα, μέχρι την καθολική αναγνώριση της αξίας της.

    Ο Άγγελος Φραντζής στήνει μια δραματική βιογραφική ταινία εστιάζοντας στην επαναστατική στάση ζωής, στις σχέσεις της, στις οικογενειακές απώλειες, στην χαρτοπαιξία, σε όλα όσα την διαμόρφωσαν και την καθόρισαν σαν άνθρωπο και σαν στιχουργό. 
    Με ένα στρωτό σενάριο από την Κατερίνα Μπέη, ο Φραντζής χειρίζεται εξαιρετικά ορισμένες πολύ έντονες δραματικές στιγμές, ενώ πετυχαίνει να χαρίσει και ανάσες γέλιου με ορισμένες ατάκες που εμφανίζονται σε κατάλληλο timing. 


    Από την άλλη, τα διάσημα τραγούδια της στιχουργού δεν αξιοποιούνται ιδανικά, με πολλά από αυτά να μην συμβαδίζουν με τον ρυθμό της αφήγησης, και άλλα να μην αποδίδονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

    Όσον αφορά τον ίδιο τον κεντρικό χαρακτήρα, μεγάλο βάρος πέφτει στις δύο πρωταγωνίστριες που καλούνται να αποδώσουν τον ρόλο της Ευτυχίας, ερμηνεύοντας σε διαφορετικές χρονικές περιόδους τη ζωής της. 
    Αρχικά η Κάτια Γκουλιώνη η οποία με αρκετή ζωντάνια και μεταδοτικότητα μας δίνει την νεανική απεικόνιση του χαρακτήρα, ενώ στη συνέχεια έρχεται η εξαιρετική Καρυοφυλλιά Καραμπέτη με μια πιο εσωστρεφή αλλά απόλυτα εκφραστική αποτύπωση. 
    Δίπλα τους σε μικρότερους ρόλους που δεν αναπτύσσονται δυστυχώς επαρκώς, αρκετοί αναγνωρισμένοι ηθοποιοί μεταξύ των οποίων και οι Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Θάνος Τοκάκης, Παύλος Ορκόπουλος, Ευαγγελία Συριοπούλου, Ντίνα Μιχαηλίδου.

    Μια ιδιαίτερα προσεγμένη δραματική βιογραφία που αντλεί δύναμη από τον κεντρικό χαρακτήρα και το πρωταγωνιστικό δίδυμο, αποδίδοντας με αρκετή λεπτομέρεια το προφίλ μιας καθοριστικής, αλλά για πολλούς άγνωστη προσωπικότητα για την ίδια την ύπαρξη της ελληνικής μουσικής.

    Στους κινηματογράφους από 19 Δεκεμβρίου.

    Γιώργος Νυκταράκης.




    • ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Κριτική: Ευτυχία (2019) Rating: 5 Reviewed By: Konstantinos
    Scroll to Top