• Latest News

    Πέμπτη, 20 Δεκεμβρίου 2018

    Κριτική: Η Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης - The Day After (2017)




    Ο Hong Sang-soo, εδώ και πολύ καιρό, είναι ένας από τους αγαπημένους των ευρωπαϊκών κυρίως φεστιβάλ, με την art-house αισθητική, το έξυπνο και συχνά ειρωνικό χιούμορ και την πανταχού παρούσα κατανάλωση αλκοόλ να βρίσκουν πολλούς οπαδούς ανάμεσα στους κινηματογραφόφιλους. 
    «Η Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης» ακολουθεί τα συνηθισμένα του αχνάρια, κατά κύριο λόγο.

    Ο Kim Bong-wan είναι ο ιδιοκτήτης ενός μικρού εκδοτικού οίκου και ένας άνδρας απογοητευμένος από τον γάμο του, που διατηρεί ερωτική σχέση με την βοηθό του, Chang-sook. 
    Η γυναίκα του, Hae-joo, μαθαίνει για την εξωσυζυγική σχέση την ημέρα που ξεκινά η ιστορία αν και η κοπέλα τον έχει εγκαταλείψει πριν από ένα μήνα. 
    Την ίδια μέρα ο Kim προσλαμβάνει μία καινούριο βοηθό, την Ah-reum, μία όμορφη και πολύ έξυπνη κοπέλα που φιλοδοξεί να γίνει συγγραφέας, η οποία αντιστέκεται στο συνεχές φλερτ του νέου της εργοδότη. 
    Όταν όμως μια εξοργισμένη Hae-joo εισβάλει στο γραφείο, η Ah-reum καθίσταται θύμα της οργής της και λίγο αργότερα, η Chang-sook επανεμφανίζεται.

    O Hong Sang-soo σκηνοθετεί ακόμα ένα μινιμαλιστικό φιλμ, το οποίο βασίζεται στους ευφυείς διαλόγους ώστε να επικοινωνήσει τα σχόλια του ενώ, σε ορισμένες στιγμές, λειτουργεί ως θεατρικό έργο, κυρίως λόγω των μεγάλων σε διάρκεια σκηνών που απλώς δείχνουν τους χαρακτήρες να συνδιαλέγονται. 
    Η συγγραφή, ο υπαρξισμός και η αδυναμία του «άνδρα» απέναντι στην «γυναίκα» είναι τα κεντρικά θέματα, με το τελευταίο να κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο μέσω του χαρακτήρα του Bong-wan, ο οποίος καταδεικνύει αυτήν την αδυναμία σχεδόν μονίμως.

    Αυτήν την φορά όμως, το τόσο χαρακτηριστικό χιούμορ των ταινιών του Hong Sang-soo δεν είναι και τόσο συχνό όσο συνήθως, κάτι που στερεί, τελικώς, από την γενικότερη αίσθηση που αφήνουν οι δουλειές του. 
    Από την άλλη, η έξυπνη ειρωνεία παραμένει, όπως παρουσιάζεται από την έντονη και εντελώς παράταιρη μουσική που ακούγεται σε σκηνές που κάποιος κλαίει, σε μία διακωμώδηση της τακτικής του Hollywood να χρησιμοποιεί μουσική για να ενδυναμώσει σκηνές που είναι είτε αδύναμες είτε αδιάφορες. 
    Το ενδιαφέρον με αυτήν την τακτική είναι πως το μουσικό θέμα που χρησιμοποιεί, το οποίο έχει συνθέσει ο ίδιος, είναι πολύ καλό και πραγματικά «μένει» στην μνήμη του θεατή.



    Οι ταινίες του Hong πάντα μου έδιναν την εντύπωση πως για να της κατανοήσει κάποιος πλήρως, θα πρέπει να έχει κάποια έστω εμπειρία μέθης λόγω υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, και το «Η Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης» δεν αποτελεί εξαίρεση. 
    Σε αυτό το πλαίσιο, ο Κορεάτης παρουσιάζει τις συνέπειες της υπερβολικής κατανάλωσης αρκετές φορές, και κυρίως την απώλεια μνήμης όπως παρουσιάζεται μέσω του χαρακτήρα του Bong-wan, σε ακόμα ένα στοιχείο που μπορεί να θεωρηθεί ειρωνικό. 
    Επιπλέον, η εξέλιξη της ιστορίας λειτουργεί όπως οι μνήμες και οι σκέψεις ενός μεθυσμένου, καθώς τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και μεθυσμένης φαντασίας συχνά εξαφανίζονται.

    Το καδράρισμα (framing) της ταινίας είναι εξαιρετικό όπως πάντα ενώ το σήμα κατατεθέν, το ξαφνικό zoom-in στα πρόσωπα των χαρακτήρων είναι και πάλι εδώ, με την ασπρόμαυρη φωτογραφία του Kim Hyung-koo να απεικονίζει το στυλ του Hong Sang-soo με τον καλύτερο τρόπο. 
    Το μοντάζ του Hahm Sung-won δίνει στην ταινία μια αίσθηση θεατρικού έργου, καθώς οι διάφορες, χρονικά εκτεταμένες σκηνές παρουσιάζονται σαν θεατρικές πράξεις, με τον μινιμαλισμό να είναι και πάλι το κυρίαρχο στοιχείο.

    Ο Kwon Hae-hyo ως Kim Bong-wan είναι εξαιρετικός ως ένας άνδρας που αναδεικνύει τις αδυναμίες του με τον πιο προφανή τρόπο, με την συμπεριφορά του απέναντι στην σύζυγο του και την Ah-reum, ειδικότερα μετά την επανεμφάνιση της Chang-sook, να αποτελεί το απόγειο αυτής της τακτικής. 
    Η Kim Min-hee (The Handmaiden) είναι επίσης πολύ καλή ως Ah-reum, παρουσιάζοντας έναν άκρως ενδιαφέροντα και δυνατό χαρακτήρα που αντιμετωπίζει την συμπεριφορά του εργοδότη της και τα «παρελκόμενα» της ζωής του με άκρα αξιοπρέπεια. 
    Ο μονόλογός της για την συγγραφή και την αντίληψη της ζωής, ανάμεσα σε άλλα θέματα, είναι μία από τις καλύτερες στιγμές της ταινίας. 
    Η Jo Yoon-hee ως Chang-sook υποδύεται την υστερική άψογα, με τον καυγά της με την Min-hee να είναι ακόμα μία αξιομνημόνευτη σκηνή.

    «Η Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης» είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ταινία από τον Hong Sang-soo, η οποία σίγουρα θα ικανοποιήσει του οπαδούς του μοναδικού του στυλ.

    Στους κινηματογράφους από 20 Δεκεμβρίου.

    Παναγιώτης Κοτζαθανάσης.


    • ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Κριτική: Η Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης - The Day After (2017) Rating: 5 Reviewed By: Panos Kotzathanasis
    Scroll to Top