• Latest News

    Τετάρτη, 17 Φεβρουαρίου 2016

    Review: Χαίρε Καίσαρ! - Hail, Caesar!




    Σχεδόν ποτέ δεν απογοητεύουν οι αδελφοί Κοέν
    Ούτε με τη νέα τους διασκεδαστικότατη ταινία Hail, Caesar! συμβαίνει κάτι τέτοιο, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι και από τις καλύτερες της σπουδαίας τους καριέρας.

    Αυτό που κάνουν εδώ τα τρομερά αδέλφια, είναι να αποτίσουν έναν φόρο τιμής στην εποχή των μεγάλων studio του Hollywood και ταυτόχρονα να σατιρίσουν τα αμερικάνικα ήθη της δεκαετίας του ‘50.

    Πρωταγωνιστής είναι ο Eddie Manix (Josh Brolin, Everest), ο fixer της Capital Pictures, ο άνθρωπος δηλαδή που φρόντιζε ώστε να κρατάει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας τα όποια σκάνδαλα των μεγάλων σταρ του στούντιο και που φαίνεται να λειτουργεί όμως και σαν διευθυντής παραγωγής της εταιρείας, μιας και όλα σχεδόν περνάνε από τα χέρια του.

    (Με την Capital Pictures οι Κοέν κλείνουν  το μάτι στους... εαυτούς τους, μιας και σε αυτήν την υποτιθέμενη κινηματογραφική εταιρεία πούλησε την ψυχή του ο John Turturo, στο εκ των αριστουργημάτων τους Barton Fink του 1991).

    Αυτό που παρακολουθούμε είναι μια μέρα από τη καθημερινότητά του, η οποία ξεκινάει με τον ιδιοκτήτη της Capital  να του ζητάει να κανονίσει ώστε ο Hobie Doyle (Alden Ehrenreich, Blue Jasmine), μέγας σταρ των western, να πρωταγωνιστήσει στο μελόδραμα του ιδιαίτερα απαιτητικού σκηνοθέτη Laurence Laurentz [απολαυστικός ο Ralph Fiennes (Spectre) σε έναν ρόλο που φέρνει στον Douglas Sirk. ‘Oλοι σχεδόν oι φανταστικοί άνθρωποι του κινηματογράφου που εμφανίζονται, παραπέμπουν σε υπαρκτά πρόσωπα].

    Η DeeAnna Moran [η Scarlet Johanson (Avengers: Age of Ultron) με ύφος που θυμίζει την Esther Williams, κολυμβήτρια και ηθοποιό της εποχής εκείνης) πρέπει επειγόντως να παντρευτεί μιας και έχει μείνει έγκυος από αγνώστου ταυτότητας πατέρα.

    Αυτά όμως είναι τα μικρότερα από τα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει, καθώς ο Baird Whitlock (George Clooney, Tomorrowland), μέγας σταρ του θρησκευτικού-ρωμαϊκού έπους που ετοιμάζει το στούντιο, εξαφανίζεται από τα γυρίσματα λίγο πριν την ολοκλήρωσή τους.

    Εν τω μεταξύ, αφού συναντιέται με τους θρησκευτικούς εκπροσώπους όλων των θρησκειών προκειμένου να σιγουρευτεί ότι το εν λόγω φιλμ δεν προσβάλει τα εκκλησιαστικά ιδεώδη (σε μια απολαυστική σκηνή) κι ενώ προσπαθεί να αποφύγει τη κουτσομπολίστρια-αρθρογράφο Thora Thacker και την δίδυμη αδελφή και αντίζηλο της Thessaly [και οι δύο υποδυόμενες από την Tilda Swinton (Trainwreck)], μαθαίνει ότι ο Whitlcok έχει πέσει θύμα απαγωγής από μια μυστήρια οργάνωση που αποκαλείται «Το Μέλλον» και η οποία έχει να κάνει με την τρέλα της κομμουνιστικής απειλής, στις ΗΠΑ του άκρατου μακαρθισμού.


    Το πρόβλημα της ταινίας είναι πως η ας πούμε βασική ιστορία (αυτή με τον Clooney), αποδεικνύεται η πιο αδύναμη όλων.

    Ενώ ξεκινάει με ενδιαφέρον και σχετικό μυστήριο στοχεύοντας κατευθείαν στη σάτιρα των γεγονότων που είδαμε και στο πολύ πρόσφατο Trumbo, η κατάληξή της είναι  υπερβολική και χοντροκομμένη.

    Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τα υπόλοιπα μικρά στιγμιότυπα της καθημερινής ρουτίνας του Manix (έξοχος ο Josh Brolin σε έναν ρόλο που του πάει γάντι).

    Από τις βόλτες του στα στούντιο των γυρισμάτων, όπου βλέπουμε μεταξύ άλλων τον Channing Tatum (The Hateful Eightσαν άλλο Gene Kelly να πρωταγωνιστεί σε μιούζικαλ με ναύτες, τραγουδώντας και χορεύοντας κλακέτες (τα δίνει όλα ο Tatum όντας εξαιρετικός), μέχρι τη συνάντησή του με τη μοντέρ C.C. Calhoon [η Francis McDormand (Promised Land) στην πιο Κοεν-ική σκηνή του φιλμ], ο κόσμος του Hollywood περιγράφεται με ιδιαίτερη αγάπη -χωρίς να λείπει η πανταχού παρούσα σατιρική διάθεση- πετυχαίνοντας έτσι η ταινία τους στόχους της με μεγαλύτερη επιτυχία.

    Είναι αυτός ακριβώς ο λόγος που στο τέλος το φιλμ των Κοέν, σου αφήνει την αίσθηση του ανολοκλήρωτου και του κάπως αποσπασματικού.

    Όλες οι ταινίες που γυρίζονται μέσα στην ταινία και που καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος των κινηματογραφικών έργων της εποχής εκείνης, είναι ιδιαίτερα φροντισμένες, κάτι που δείχνει το πόσο ζεστά έχουν πάρει το θέμα τα αδέλφια.


    Τα χαλάνε όμως λίγο στην βασική τους ιδέα, χωρίς όμως αυτό να αλλάζει το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι το Hail Caesar είναι μια άκρως διασκεδαστική και έξυπνη ταινία για τα παρασκήνια του αγαπημένου μας κόσμου του σινεμά, που αξίζει να την δει ο οποιοσδήποτε φίλος της μεγάλης οθόνης.

    Στους κινηματογράφους από 18 Φεβρουαρίου.

    Νίκος Παλάτος.


    • ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Review: Χαίρε Καίσαρ! - Hail, Caesar! Rating: 5 Reviewed By: Nicolas Palatos
    Scroll to Top