Μια γυναίκα που το σκάει από τον σύντροφό της για άγνωστους αρχικά λόγους, μένει απομονωμένη στο νέο της σπίτι έχοντας την αίσθηση ότι την παρακολουθεί.
Ακόμα και όταν μαθαίνει την αυτοκτονία του λίγες ημέρες μετά, αυτό δεν την εφησυχάζει.
Αντίθετα εντείνει τις ανησυχίες της με διάφορα ανεξήγητα που παρατηρεί, έχοντας την αίσθηση ότι ο πρώην της παραμένει ακόμα ζωντανός και πολύ κοντά της.
Ο Leigh Whannell με παρελθόν στο είδος των θρίλερ, τόσο ως ηθοποιός στα Saw και Insidious, όσο και πίσω από την κάμερα ως σεναριογράφος και πιο πρόσφατα και ως σκηνοθέτης στις δύο αυτές σειρές ταινιών, αναπαράγει το βιβλίο του σπουδαίου συγγραφέα φαντασίας H.G.Wells (Πόλεμος των Κόσμων, Μηχανή του Χρόνου) φτιάχνοντας ένα σύγχρονο ψυχολογικό θρίλερ που αποφεύγει τον ωμό τρόμο, εστιάζοντας στην αγωνία.
Παρέχοντας από την αρχή μπόλικο μυστήριο για τα κίνητρα των χαρακτήρων και θέτοντας εύστοχα αρκετά ερωτήματα, ο δημιουργός (και) του προ διετίας Upgrade, τραβάει το ενδιαφέρον στήνοντας μεθοδικά μικρά επεισόδια που δημιουργούν αμφιβολίες γύρω από τον ρεαλισμό των γεγονότων που παρακολουθούμε.
Παράλληλα, και ενώ ξετυλίγει το κουβάρι της πλοκής, αρχίζει να χτίζει και έναν καλοσχηματισμένο πρωταγωνιστικό χαρακτήρα.
Εδώ μεγάλο ατού της ταινίας η Elisabeth Moss (The Kitchen) η οποία σε έναν ρόλο που της ταιριάζει απόλυτα πλησιάζει στα επίπεδα που την μάθαμε οι περισσότεροι στο Handmaid’s Tale.
Αποτελώντας ένα πρόσωπο γεμάτο φοβίες, εμμονές, αλλά και εκδικητική διάθεση, φτιάχνει αρμονικά το προφίλ μιας/κάθε γυναίκας που έχει ανάγκη να ξεφύγει από μια ζωή που την εγκλωβίζει και δεν την αφήνει να ζήσει σύμφωνα με τις δικές της επιθυμίες.
Σε αυτή την πορεία το σενάριο ελαφρώς πλατειάζει με τη δημιουργία μιας εμμονικής περσόνας, κάνοντας και τη διάρκεια ίσως λίγο μεγαλύτερη από όσο χρειαζόταν.
Το σύνολο πάντως δεν κουράζει σε καμία περίπτωση.
Και λόγω της παρουσίας της Moss στον πρώτο ρόλο, αλλά και από την πλευρά του Whannell ο οποίος από την σκηνοθετική καρέκλα παράγει μια δελεαστική ατμόσφαιρα που διατηρεί ανέπαφο το μυστήριο, προσφέροντας παράλληλα και ορισμένες ιδιαίτερα καλογυρισμένες και υψηλής έντασης σκηνές δράσης.
Στους κινηματογράφους από 5 Μαρτίου.
Γιώργος Νυκταράκης.